عضو فراکسیون مناطق محروم مجلس شورای اسلامی، گفت: کشور معطل مذاکره و توافق نیست و دستاوردهای دولت چون افزایش صادرات نفت و محصولات غیرنفتی، انعقاد قراردادهای مهم تجاری، دسترسی به دارایی‌های بلوکه شده، گویای این است که در شرایط تحریم می‌توان با کشورهای مختلف منطقه و جهان کار کرد.

کشور معطل مذاکره و توافق نیست

به گزارش قدس آنلاین، سید علی موسوی در نشست علنی روز چهارشنبه در نطق میان دستور، گفت: در این ایام که مصادف است با هفته بسیج، وظیفه می‌دانم به پاسداشت سلحشوری‌ها و حماسه  آفرینی‌های بسیجیان دریا دل که از ابتدای تاسیس مدرسه عشق تحولات و اقدامات شگرفی در دفاع از دین و کشور رقم زده‌اند ادای احترام کرده و همچنین به حضور و عضویت در این سازمان مقدس افتخار می‌کنم.

نماینده مردم ملکان ادامه داد: امروز مردم قهرمان آذربایجان با اقتدار با پیشوای عالی مسلمانان جهان مقام معظم رهبری همراه و همگام با روحانیت اصیل و انقلابی که محبوب و مرجع مردم منطقه، در اوج بصیرت اجتماعی و انسجام ملی هستند که آذربایجان قوی، سر ایران قوی است.

موسوی افزود: امروز با اراده مصمم شما، دولتی بر سرکار آمده که بر اساس منطق تدبیر و ایمان به همراهی و مشارکت مردم در اداره کشور برای تعمیم و توسعه منافع ملی در میدان حضور دارند و هر وقت منافع ملی ایجاب کنند مذاکره و توافق در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اما کشور معطل مذاکره و توافق حاصل از آن نخواهد بود، توفیقات و دستاوردهای دولت جدید در زمان اندک نظیر افزایش میزان صادرات نفت، انعقاد قراردادهای مهم تجاری با کشورهای منطقه، افزایش صادرات غیر نفتی، دسترسی کشور به بخشی از دارایی‌های بلوکه شده گویای این است که در شرایط تحریم می‌توان با طیف گسترده‌ای از کشورهای منطقه و جهان کار کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: اکنون که به نظر می رسد شرایط کشور در آستانه تحول جدی قرار گرفته است بر همه ما فرض است با درایت و عقلانیت دولت انقلابی و تعامل سازنده با قوای دیگر در پیش برد مطلوب به امور نمایندگی ملت ایران اقدام کنیم. در این راستا و در مقطع از فصل کاری به نظر می‌رسد توجه ویژه به نظام بودجه ریزی کشور اعم از لزوم اصلاح ساختاری، شفافیت، اتخاذ رویکرد عدالت محوری، عملیاتی بودن، شناسایی دقیق و قابل تحقق منابع درآمدی و ضرورت پرهیز جدی از هزینه تراشی‌های مختلف و دست در جیب مردم کردن سرلوحه مجلس خواهد بود.

موسوی یادآور شد: امروز لازم است تصمیمات بزرگی گرفته شود و اصلاحاتی اصولی در بخش‌هایی از اداره کشور ایجاد شود اما همه این تصمیمات و اصلاحات اولا باید کارشناسی شده و با اجماع حداکثری باشد و ثانیا به نفع زندگی و معیشت توده‌های مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: از همین تریبون به مردم عزیز اعلام می‌کنم که رویکرد و جهت گیری دولت سید ابراهیم رییسی در سفر به استان‌ها و حضور و نظارت‌های مستقیم و میدانی و بست عدالت محوری در توزیع منابع عمومی کشور به ویژه نسبت به مناطق محروم و کمتر برخوردار از شاخص‌های تحول به نفع مردم است.

عضو فراکسیون مناطق محروم مجلس یازدهم، بیان کرد: ما نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم به ویژه اعضای فراکسیون مناطق محروم و شهرهای در حال توسعه بزرگ و کوچک قاطعانه از این مشی مردمی و جهادی حمایت می‌کنیم، آن عده که در دوران مسئولیت خود و دوستانشان عافیت و پرستیژ را قاعده کاری کرده بودند و کشور را معطل دست و دلبازی دشمن کرده بودند الان به این سبک از مدیریت جهادی مردم خرده می‌گیرند.

موسوی اضافه کرد: آیت الله رییسی یکی از وعده‌ها و دغدغه‌های به حق جنابعالی احیای جهاد سازندگی است، امروز با وجود همه دستاوردها و خدمات ارزنده و بی نظیر نظام متاسفانه در اثر سوء مدیریت و عملکرد خسارت بار برخی مدیران شاهد کاستی‌ها و محرومیت‌های مزمن و نهادینه شده در بخش‌های مختلف کشور هستیم، رشد نامتوازن شهرها و حاشیه نشینی، مشکلات زیرساختی در آب رسانی، راههای مواصلاتی و کمبودهای بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و کم برخوردار از جمله نمونه‌های رنج آور هستند که نیاز مبرم کشورهای به گونه مدیریت جهادی بیش از پیش نمایان می‌سازد.

وی گفت: صحبت از ارز ترجیحی خسارت بار ۴۲۰۰ تومانی داغ تر از پیش شده است. در اینکه اختصاص این ارز به جز هدر دادن سرمایه ملی و ایجاد زمینه رانت و فساد در کشور تقریبا هیچ آثار مثبتی بر سر سفره های مردم نداشته، شکی نیست اما جناب رییس جمهوری و همکاران در اثر سوء مدیریت دولت پیشین و بی اعتمادی جامعه نسبت به اقدامات، روش و راه کارهای غیر تورمی جایگزین مساله شود. به هر ترتیب موفقیت دولت مردمی، تامین با ثبات و با صرفه نهاده‌ها و کالاهای اساسی مردم است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس یازدهم، گفت: امروز مردم و افکار عمومی، حمایت قوی دولت و مجلس از نظام رتبه‌بندی معلمان را می‌طلبند این یعنی حمایت از آموزش و پروش و فرزندان ایران است. بنابراین ضرورت دارد از این قبیل اقدامات که مستقیم با فرهنگ، زندگی و معیشت عمومی جامعه ارتباط دارد با بهترین وجه و با کمترین نوسان منفی انجام گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها