رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۶۰ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

۶۰ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی بختیاری  در همایش ملی طرح یاس که در مشهد برگزار شد، با اشاره به ظرفیت جوانان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار کرد: این جوانان می‌توانند با فراگیری آموزش‌های لازم، در مواقع مورد نیاز به ارائه خدمت بپردازند.

وی با بیان این‌که بانوان مددجو نیز می‌توانند با گذراندن دوره‌های امدادگری، در مواقع ضروری نقش‌آفرینی داشته باشند، ادامه داد: هم‌اکنون ۶۰ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، طرح ملی یاس را فرصتی مناسب برای نقش‌آفرینی این قشر در عرصه‌های اجتماعی و امدادی دانست و خاطرنشان کرد: جوانان مهم‌ترین سرمایه اجتماعی هلال احمر هستند که می‌تواند در حوزه‌های مختلف از توان آنان بهره بگیرد.

شناسایی بیش از ۷۰ آسیب در کشور

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز در این برنامه گفت: باید زمینه مناسب برای شادی و نقش آفرینی دختران بالای ۳۰ سال در کشور فراهم شود.

حجت الاسلام عبدالحسین معزی با بیان اینکه بیش از ۷۰ آسیب در کشور شناسایی شده که فروپاشی خانواده، اعتیاد و حاشیه نشینی بدترین نوع آن هستند ادامه داد: باید برای کاهش آسیب‌ها به صورت همه جانبه وارد عمل شد و یکی از معضلات امروز این است که اعتیاد به میان قشر زنان و دختران نفوذ کرده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: فرزندآوری تنها از طریق ازدواج نیست بلکه سرپرستی از فرزندان بی‌سرپرست نیز راهی مؤثر برای تجربه حس مادری است.

وی با بیان اینکه طرح یاس ویژه دختران بیش از ۳۰ سال است افزود: باید طرحی نیز برای مردان مجرد فراهم کنیم زیرا این گروه دغدغه فرزند، همسر، خانه، دانشگاه و هیچ مسئولیتی را متقبل نیستند لذا باید به میدان بیایند و مسئولیتی را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها