سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست ظرفیت مراقبت‌های بهداشتی را افزایش داده و مردم خود را برای مبارزه با افزایش موارد کووید ۱۹ که ممکن است ناشی از شیوع سویه امیکرون باشد، واکسینه کنند.

هشدار سازمان جهانی بهداشت: واکسیناسیون کلید مبارزه با «امیکرون» است/ همه کشورها آماده شیوع باشند

به گزارش قدس آنلاین، فارس به نقل از رویترز نوشت:

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از کشورها خواست ظرفیت مراقبت‌های بهداشتی را افزایش داده و مردم خود را برای مبارزه با افزایش موارد کووید ۱۹ که ممکن است ناشی از شیوع امیکرون باشد، واکسینه کنند.

این سازمان تاکید کرد، محدودیت‌های سفر می‌تواند زمان بخرد اما به تنهایی راه‌حل نیست.

استرالیا علیرغم بستن مرزهای خود برای سفر از کشورهای پرخطر آفریقای جنوبی، مواردی از ابتلا به این سویه را گزارش کرده است. امیکرون در آسیا، آفریقا، آمریکا، خاورمیانه و اروپا گسترش یافته و به هفت استان از ۹ استان آفریقای جنوبی رسیده است؛ بسیاری از دولت‌ها قوانین سفر را سخت‌تر کرده‌اند تا از شیوع این سویه جلوگیری کنند.

«تاکِشی کاسای» مدیر بخش غرب اقیانوس آرام در سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری گفت: «کنترل‌های مرزی می‌تواند زمان بخرد، اما هر کشور و هر جامعه ای باید برای افزایش موارد جدید آماده شود.

 مدیر غرب اقیانوس آرام سازمان جهانی بهداشت با یادآوری جنبه‌های ناشناخته سویه اومیکرون، بهترین شیوه مقابله با آن را همان شیوه مقابله با سویه دلتا دانست و بر لزوم آمادگی همه کشورها برای افزایش احتمالی موارد ابتلا تاکید کرد.

کاسایی از کشورها خواست تا گروه‌های آسیب‌پذیر را به طور کامل واکسینه کنند و اقدامات پیشگیرانه مانند پوشیدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

میشل گروم، دانشمند مؤسسه ملی بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی گفت: این کشور با افزایش بی‌سابقه موارد ابتلا به کرونا به دلیل شیوع سویه امیکرون  مواجه است.

نرخ واکسیناسیون از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما شکاف‌های نگران کننده‌ای در کشورهای فقیرتر وجود دارد. اندونزی، چهارمین کشور پرجمعیت جهان، تنها حدود ۳۵ درصد از جمعیت خود را به طور کامل واکسینه کرده است.

برچسب‌ها