رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد بااشاره به اهمیت اختصاص بودجه ملی زیارت برای مشهد گفت: نوع خدماتی که در مشهد ارائه می شود نیز ملی و بین المللی است؛ این نوع خدمات ما باید در بودجه ملی دیده شود؛ در حال حاضر حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان، مطالبه دولتی وجود دارد که امید داریم با حمایت های دولتی بتوانیم این مطالبه خود را وصول کنیم.

پیگیری ردیف بودجه ملی و زیارت برای مشهد/ستاد عالی مشهدالرضا(ع) تشکیل شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حسین حسامی با بیان این مطلب، اظهار کرد: مشهد یک شهر ملی و فراملی است، شعاری که ما در شورای ششم برای مشهد انتخاب کرده ایم، مشهد الرضا (ع)؛ جهان شهر برکت و کرامت است.

وی ادامه داد: زمانی که سخن از جهان شهر بودن مشهد به میان می آید، باید به ابعاد و مولفه های آن اهمیت داد؛ برای اینکه یک شهر به جهان شهر تبدیل شود، باید زیرساخت ها و ملزومات آن ایجاد شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: با حرف و شعار به جهان شهر تبدیل نخواهیم شد در حوزه دیپلماسی شهری، ارتباطات بین المللی، حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باید یکسری شاخص هایی را مدنظر قرار دهیم تا به جهان شهر تبدیل شویم.

حسامی افزود: مشهد الرضا (ع) سالیانه پذیرای ۳۰ میلیون نفر زائر است که حدود ۴ میلیون نفر از این افراد زائرین خارجی را تشکیل می دهند؛ باید زمینه های لازم برای ورود گردشگران را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه درآمدهای شهر مشهد محلی اما هزینه ها ملی است، تاکید کرد: نوع خدماتی که در مشهد ارائه می شود نیز ملی و بین المللی است؛ این نوع خدمات ما باید در بودجه ملی دیده شود؛ لذا یکی از مواردی که شورای ششم برای آن از دولت و مجلس محترم در حال مطالبه است، این بوده که بتوانیم یک ردیف بودجه ملی برای مشهد داشته باشیم.

ستاد عالی مشهدالرضا(ع) تشکیل شود

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه مشهد مستلزم ایجاد یک ستاد عالی تحت عنوان مشهد الرضا (ع) است، تصریح کرد: پیشنهاد من این است که این ستاد با حضور استاندار خراسان رضوی، نمایندگان وزرات خانه ها، اعضای شهر، شهردار، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استان تشکیل شود تا پیگیر موضوعات ملی باشیم که یکی از همین موضوعات پیگیری ردیف بودجه ملی و زیارت برای مشهد است.

حسامی بیان کرد: همچنین در کنار این موارد، حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان، مطالبه دولتی وجود دارد که امید داریم با حمایت های دولتی بتوانیم این مطالبه خود را وصول کنیم؛ زیرا با بودجه ای که ما برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی کرده ایم، فقط می توانیم امور جاری شهر را مدیریت کنیم؛ اگر می خواهیم شاهد اتفاق خاصی در شهر باشیم باید به بودجه کلان تری دسترسی پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: تمامی موارد مذکور باید در کنار ایجاد درآمدهای پایدار رقم بخورد؛ ما نباید تمامی اقدامات خود را معطوف به بودجه ملی قرار دهیم.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: ما باید به سمت و سوی ایجاد روش های نوین تامین مالی گام برداریم و در این راه از مشارکت های مردمی نیز نهایت بهره را ببریم؛ باید در حوزه ایجاد سرمایه گذاری در شهر روش های خاصی را اتخاذ کنیم و زمینه های لازم برای ایجاد اعتماد در بین سرمایه گذاران را فراهم کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها