فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» در پیش‌فروش‌های جهانی با عبور از سد فیلم‌های پرفروشی چون «زمانی برای مردن نیست» و «انتقام‌جویان: پایان بازی» رکورد جدیدی برجای گذاشت.

رکوردشکنی مرد عنکبوتی در پیش‌فروش‌های جهانی

به گزارش قدس آنلاین، فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) ساخته جان واتس در گیشه‌های بین‌المللی موجب پیش‌فروش‌های بزرگ و فوق‌العاده شد. این فیلم که ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) در سینماهای جهان و ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) در آمریکا اکران خواهد شد، در بیست و چهار ساعت اول بلیت فروشی در چند بازار سینمایی جهان رکوردشکنی کرد و در برخی موارد حجم بالای استقبال علاقه‌مندان حتی باعث شد سایت‌های فروش بلیت متوقف شوند. خبرها حاکی است طرفداران این فیلم پس از ناکامی در تهیه برخط بلیت، پشت در سینماهای محلی صف بسته‌اند.

فیلم موردانتظار مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست هفته گذشته در ۲۴ ساعت اول بلیت‌فروشی در مکزیک ۷ میلیون دلار فروش کرد که ۴۰ درصد بالاتر از پیش‌فروش فیلم انتقام جویان: پایان بازی بود. از دیگر بازارهای سینمایی که این فیلم در روز اول بلیت فروشی رکورد بیشترین پیش‌فروش را در آنها شکسته می‌توان به انگلیس، اسپانیا، برزیل و آمریکای مرکزی اشاره کرد؛ براساس اطلاعات موجود، میزان پیش فروش مرد عنکبوتی جدید در انگلیس در بازه زمانی مشابه سه برابر پیش‌فروش فیلم زمانی برای مردن نیست از مجموعه فیلمهای جیمز باند بوده است.  در برزیل پیش‌فروش مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست ۵ درصد بیشتر از پیش‌فروش انتقام‌جویان: پایان بازی بود و لهستان با این فیلم بالاترین پیش‌فروش سینمایی از زمان فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر را تجربه کرد. پرتغال طی سه روز از مجموع پیش فروش زمانی برای مردن نیست عبور کرد. در استرالیا و ترکیه نیز پیش‌فروش مرد عنکبوتی جدید هم‌تراز انتقام‌جویان: پایان بازی قرار گرفت.  

هنوز همه بازارهای جهانی پیش‌فروش راهی به خانه نیست را آغاز نکرده‌اند اما داده‌های موجود امیدوارکننده است. البته که شیوع سویه اومیکرون می‌تواند در استقبال از این فیلم تاثیرگذار باشد اما آنطور که از ظواهر امر پیداست، مرد عنکبوتی تاری از انتظار و هیجان را برای سینمادوستان تنیده است. وقتی اولین تریلر این فیلم در ماه اوت (مرداد- شهریور ۱۴۰۰) منتشر شد، ویدئوی آن ظرف ۲۴ ساعت به رکورد ۳۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید جهانی رسید.

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست در تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) در سینماهای انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، روسیه، مکزیک و کره جنوبی روی پرده خواهد رفت. همه چشم‌ها روی مرد عنکبوتی جدید است که دنیای سینمایی مارول را وارد مولتی ورس خواهد کرد. انتظار می‌رود این فیلم برنده بزرگ سینما باشد، به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا. دومین فیلم از این سه گانه با نام مرد عنکبوتی: دور از خانه (۲۰۱۹) کار خود را با فروش ۱ میلیارد و ۱۳۲ میلیون دلار در جهان به پایان رساند و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سونی شد.  

داستان مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست از جایی شروع می‌شود که هویت مرد عنکبوتی برای اولین بار فاش شده و پیتر پارکر از دکتر استرنج می‌خواهد به کمک جادو محرمانه بودن را به او برگرداند اما این کار حفره‌ای در جهان ایجاد می‌کند و قدرتمندترین افراد شروری که تاکنون مرد عنکبوتی در هر جهانی با آنها مبارزه کرده است، آزاد می‌شوند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها