جانی اینفانتینو گفت: تصمیم‌گیری درباره برگزاری جام جهانی فوتبال به صورت هر دو سال یک‌ بار، دچار تعویق نشده است.

اینفانتینو: جام جهانی دو سالانه به سود کشورهای کوچکتر است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ساکرنت، جانی اینفانتینو گفت: تصمیم‌گیری درباره برگزاری جام جهانی فوتبال به صورت هر دو سال یک‌ بار دچار تعویق نشده است و این تصمیم به سود کشورهای کوچک است.

کشورهای آفریقایی عضو فیفا روز جمعه در اجلاس خود به برگزاری دو سال یک بار جام جهانی رای مثبت دادند.

این در حالی است که کشورهای آمریکای جنوبی و اروپا پیش از این بارها با این طرح فیفا مخالفت کرده و اعلام کرده‌اند که خواهان حفظ نسخه فعلی این رقابت‌ها و برگزاری هر چهار سال یک بار جام جهانی هستند.

جانی اینفانتینو گفت: این واقعا جام جهانی نیست. جامی از بهترین تیم‌ها است که از نظر تاریخی بهترین تیم‌های اروپا و آمریکای جنوبی همیشه در این جام بوده‌اند. فرصت برای سایرین برای شرکت بسیار کم بوده است. این طرح برای کشورهای کوچک‌تر خیلی شرایط بهتری فراهم می‌کند. البته افزایش تعداد تیم‌ها ممکن است کمی آن را تغییر دهید، اما هنوز، وقتی باید چهار سال صبر کنید، زمان بسیار طولانی است. مثلا برای سنگاپور یک رویا است که در جام جهانی باشد.

فیفا نهاد حاکم بر دنیای فوتبال در حال بررسی امکان انجام جام جهانی هر دو سال یک بار است، اقدامی که با انتقاد شدید کنفدراسیون‌ها، باشگاه‌ها، بازیکنان و گروه‌های هوادار مواجه شده است. برگزاری جام جهانی با ۴۸ تیم (از سال ۲۰۲۶) در حال حاضر قطعی شده است.

یک گروه مشاوره فنی فیفا به سرپرستی آرسن ونگر برگزاری هر دو سال یک‌بار جام جهانی را پیشنهاد داده بود که بحث‌های زیادی را برانگیخت. اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) و آمریکای جنوبی علیه این برنامه‌ها صحبت کرده‌اند.

برچسب‌ها