منچستریونایتد با سرمربی صاحب سبک آلمانی خود نمایشی جذاب از خود نشان داد و توانست در اولین مسابقه به برتری دست یابد.

سیستم منچستریونایتد با رانگنیک چه تغییری کرد؟

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته در چارچوب رقابت‌های فوتبال انگلیس، تیم منچستریونایتد به مصاف کریستال پالاس رفت و به برتری یک بر صفر رسید. این اولین بازی رانگنیک به عنوان سرمربی جدید منچستریونایتد بود که با برد به پایان رسید. نمایش شیاطین سرخ در این مسابقه به شدت تغییر کرده بود و پرسینگ بسیار بالا مخصوصا در نیمه اول و تاکتیک سیال مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

سرمربی آلمانی که صاحب ایده در دنیای فوتبال است و مربیان بزرگی را تربیت کرده، پس از این مسابقه در خصوص تاکتیک ۲-۲-۲-۴ خودش توضیح داد.

رانگنیک گفت: نیمه اول نمایش ما عالی بود. تنها چیزی که ما نتوانستیم به آن برسیم گلزنی بود که به نظرم اگر دقت ما بالا بود باید یک یا ۲ گل به ثمر می‌رسید. ما در تمامی دقایق مسابقه کنترل بازی را در دست داشتیم.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم در تمامی مسابقات مثل بازی امروز و با ۴ نیروی تهاجمی بازی کنیم، نیازمند این است که بازیکنان به شدت با نظم در میدان حضور داشته باشند. به نظرم ۲ هافبک وسط ما یعنی «اسکات مکتامینی» و «فرد» نمایشی بی‌نقص از خودشان نشان دادند و همه چیز را درست اجرا کردند.

رانگنیک که به چینش مسابقه با آرسنال دست نزده بود، در این خصوص گفت: برای من منطقی بود که پس از آن برد به چیزی دست نزنم. سوال مهم برای ما این است که چگونه می‌توانیم در تمامی دقایق بازی ، مالکیت را در اختیار داشته باشیم. با بازی که جیدون سانچو و برونو فرناندز در پست شماره ۱۰ از خودشان نشان دادند، فولبک‌ها توانستند به خوبی به خط جلو اضافه شوند و به عنوان وینگ‌بک در میدان حضور داشته باشند. برای همین بود که من سیستم ۲-۲-۲-۴ را برگزیدم.

رانگنیک تصریح کرد: برای من خیلی مهم است که سانچو و برونو در شماره ۱۰ بازی کنند و این مهمترین اتفاق در تیم ماست. از لحاظ دفاعی نیز ما عملکردی عالی از خودمان نشان دادیم. مشخصا ما تصمیم داریم که مهاجمان را خیلی دور از دروازه نگاه داریم به همین دلیل فشار و پرسینگ ما باید بی نقص اجرا شود.

سرمربی جدید منچستریونایتد گفت: ما با ۲ مهاجم در این تاکتیک بازی کردیم. هم مارکوس رشفورد و هم کریستیانو رونالدو در خط تهاجمی حضور داشتند و پشت آنها سانچو و فرناندز در پست شماره ۱۰ بازی کردند. بقیه بازیکنان نیز در جایگاه همیشگی حضور داشتند ولی برنامه ما این بود در میانه میدان پرسنیگ را طوری اجرا کنیم که کنترل بازی همیشه در دست ما باشد.

برچسب‌ها