معاون عملیات در نیروی فضایی آمریکا هشدار داد، چین به سرعت در حال گسترش توانمندی‌هایش در حوزه فضا بوده و ممکن است به زودی در این حوزه بر آمریکا غلبه کند.

هشدار مقام فضایی آمریکا نسبت به پیشرفت سریع چین در حوزه فضا

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از بیزینس اینسایدر، ژنرال دیوید تامپسون، معاون عملیات در نیروی فضایی آمریکا در مصاحبه با کریس والاس، مجری برنامه "فاکس نیوز ساندی" گفت که آمریکا همچنان پیشتاز عملیاتهای فضایی در جهان است اما چین در مسیر پیشی گرفتن از ماست.

تامپسون به والاس گفت: فکر نمی‌کنم با قطعیت بتوان نتیجه گرفت که آن‌ها در پایان دهه پیش رو در حوزه فضا رهبر خواهند بود، اما سرعت پیشرفتی باورنکردنی دارند.

چین تا کنون دو برابر آمریکا ماهواره به فضا پرتاب کرده است. تامپسون این پیشرفت را "تهدیدی چشمگیر" نامید.

تامپسون اظهار کرد: در دنیای فضا توانایی‌های ما بهترین هستند، اما آنها به شکلی تهاجمی در حال پیشرفت هستند. آنها به سرعت در حال حرکت هستند و ما باید رویکرد خود را تطبیق دهیم.

تامپسون به والاس گفت که چین ممکن است در آینده نزدیک پتانسیل غلبه بر حسگرهای آمریکایی را به دست بیاورد اما هم اکنون، این کشور ربات هایی در فضا دارد که قادر به حملاتی علیه عملیاتهای آمریکا هستند.

تامپسون افزود: آنها می توانند حملات با پارازیت و حملات کور سازی با لیزر را انجام دهند. آنها مجموعه کاملی از قابلیت های سایبری دارند.

چندی پیش پایگاه آکسیوس گزارش داد، چین دست به پرتاب یک موشک مافوق صوت زده که ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش در واکنش به این اقدام آن را "بسیار نگران کننده" و چیزی شبیه به "لحظه پرتاب ماهواره اسپوتنیک" شوروی سابق توصیف کرد.

تامپسون همچنین به تهدید روسیه در حوزه فضا اشاره کرده و افزود که این کشور ماه گذشته میلادی آزمایش مخربی را با از بین بردن ماهواره‌های از رده خارج شده‌اش انجام داد.

او گفت که نیروی فضایی باید این تهدیدها را درک کند و با آنها سازگار شود و راه حل‌هایی برای جلوگیری از آنها ایجاد کند.

تامپسون خاطر نشان کرد: وظیفه ما در نیروی فضایی این است که اطمینان حاصل کنیم، اگر آنها حمله به ما با چیزی مانند یک ربات فضایی یا چیزهای دیگر حمله کنند، ما اقدامات متقابل، تاکتیک‌ها و ابزارهایی برای جلوگیری از موفقیت آمیز بودن آن حمله داریم.

برچسب‌ها