مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: دلالی زمین در شهرکها و نواحی صنعتی رسمیت ندارد و با هرگونه دلالی زمین که در این بخش اتفاق بیفتد، قاطعانه برخورد می‌شود.

برخورد قاطعانه با دلالی زمین درشهرکها و نواحی‌صنعتی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علی بهرامی زاده افزود: با هر فرد یا صاحب واحدی که در داخل شهرکها و نواحی صنعتی اقدام به خرید و فروش زمین کند، با حمایت و همکاری دستگاه قضا و سایر دستگاه های نظارتی برخورد جدی خواهد شد. 

وی تصریح کرد: امسال تغییر نام طرحهای صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان، بدون داشتن پیشرفت اجرایی مناسب و دریافت پایان کار ساختمانی ممنوع شده است و حال آنکه پیش از این واگذاری زمین به افراد دیگر ممنوعیتی نداشت و اکنون بعد از دریافت پایان کار ساختمانی، تغییر نام طرح صنعتی برای فرد جدید در شرکت شهرکهای صنعتی طبق شیوه نامه انجام می گیرد.

بهرامی زاده ادامه داد: دستور نهادهایی مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون های حمایت قضایی، مراجع قانونی برای دادن مهلت به متقاضی برای فعال کردن زمین راکد در شهرکها و نواحی صنعتی وجود دارد که مصوبات این نهادها در چهارچوب ضوابط شرکت شهرکهای صنعتی استان اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: برای بازپس گیری اراضی در اختیار تولیدکنندگان در شهرکها و نواحی صنعتی که با این شرکت قرارداد منعقد کرده، اما نسبت به عملیاتی کردن آنها اقدام نکرده اند، هیات داوری در این شرکت تشکیل شده است که امور حقوقی و قراردادهای مربوط به قبل از سال ۱۳۹۹ را مورد بررسی قرار می دهد.

وی بیان کرد: اعضای این هیات داوری، زمین های راکدی را که مراحل عملیاتی آن پیشرفت فیزیکی ندارد، در جلساتی با حضور خود متقاضی مورد بررسی قرار می دهد و در صورتی که نسبت به عملیاتی شدن آنها اقدام نکرده باشند، قراردادها فسخ می شود، حتی در صورت نیاز برای بازپس گیری زمین ها، طرفهای قرارداد با این شرکت به مراجع قضایی معرفی می شوند و موضوع به صورت جدی مورد پیگیری قرار می گیرد.

بهرامی زاده خاطرنشان کرد: پیش از این هیات داوری شرکت شهرکهای صنعتی استان ماهی ۲ روز جلسه تشکیل می داد که طی چند ماه اخیر به دلیل اهمیت موضوع، جلسات داوری به صورت فشرده و ماهانه هفت تا هشت روز برگزار می شود و این موضوع به جد مورد پیگیری است.

وی افزود: به صاحبان واحدهایی که بنا بر شرایط خاص کرونایی و تحریم های ظالمانه زمین را راکد نگه داشته اند، منوط به داشتن پیشرفت عملیات اجرایی واحد، دادن تعهد محضری و ارایه برنامه زمان بندی شده به هیات مدیره شرکت، برای مدتی محدود مهلت داده می شود که بسته به نوع طرح و زمان بندی مربوطه در زمان محدود حداکثر تا یک سال عملیات اجرایی واحد را به اتمام برسانند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در صورتی که عملیات اجرایی در زمین های واگذار شده به متقاضیان، فاقد پیشرفت فیزیکی بوده و اقدامی بر روی آنها انجام نگرفته باشد؛ به طور قطع شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی قرارداد را با متقاضی فسخ می کند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۱۰ جلسه هیات داوری شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ویژه تعیین تکلیف اراضی راکد در شهرکها و نواحی صنعتی استان برگزار شده که در این جلسات ۶۳۴ پرونده مربوط به قرارداد زمین های راکد مطرح و ۱۸۳ پرونده تعیین تکلیف شده است، همچنین ۹ هکتار از اراضی بازپس گرفته شده در شهرکها و نواحی صنعتی استان به سرمایه گذاران جدید واگذار شده است.

 کل اراضی در اختیار شرکت شهرکها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی هشت هزار و ۷۲۹ هکتار است که تاکنون پنج هزار و ۵۵۸ هکتار آن عملیاتی شده و سه هزار ۶۷۱ هکتار زمین صنعتی فراهم شده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها