معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: توقع دولت بعد از نظام رتبه بندی معلمان افزایش کیفیت آموزش و پژوهش در سیستم آموزش و پرورش است.

توقع دولت بعد از نظام رتبه بندی معلمان افزایش کیفیت آموزش است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد حسینی پیش از ظهر شنبه در مراسم تقدیر از پژوهشگران دانشگاه کاشان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در اهمیت به محققین و پژوهشگران اظهار داشت: کارهای تحقیقاتی درباره مشاهیر درگذشتگان نیز باید انجام تا جامعه نسبت به آنها شناخت پیدا کند.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام عنایت ویژه‌ای به کسب دانش و پژوهش دارد، ابراز داشت: اگر تمدن اسلامی در قرن ۱۴ اوج می‌گیرد به دلیل تأکیدات اسلام در دانش آموزی است.

دانشگاهیان و پژوهشگران اتاق فکر دولت هستند

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به اینکه علم نگهدارنده و بازدارنده است، تصریح کرد: برای مثال در دانش دفاعی اگر کشور علم و دانش در این حوزه را نداشت دائم باید نگران می‌بودیم در حالی که هم اکنون به همت دانشمندان دفاعی کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه دانش همانند گنج است، خاطرنشان کرد: اتاق فکر دولت دانشمندان و دانشگاهیان هستند و دولت دست همکاری به سوی این عزیزان دراز می‌کند.

حسینی از رونمایی سند تحول در آینده‌ای نزدیک خبر داد، تاکید کرد: برای رسیدن به ایران قوی باید از شعار پرهیز و با کار و مجاهدت در راستای رسیدن به آن حرکت کنیم.

وی با اشاره به تصویب نظام رتبه بندی معلمان در مجلس گفت: توقع دولت بعد از نظام رتبه بندی معلمان افزایش کیفیت آموزش و پژوهش در سیستم آموزش و پرورش است.

پرداخت ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های سررسید شده

معاون امور مجلس و پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌های سررسید شده می‌پردازد، افزود: با این وجود در زمینه تحقیقات و پژوهش دولت با تمام وجود حمایت می‌کند و انتظار دارد که کمیت و کیفیت پژوهش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آثار پژوهشی باید انتشار و در جامعه قابل ارائه باشد، تاکید کرد: نوآوری در پژوهش باید مورد توجه محققین و دانشمندان قرار گیرد.

دانشگاهیان در موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی ورود کنند

حسینی با اشاره به اینکه توقع داریم تا دانشگاهیان در موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی ورود و آثار پژوهشی خود را در این باب ارائه دهند، ادامه داد: این موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که امیدواریم با تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها