رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به فعالیت ٨٨٠٠ دفتر اسناد رسمی در کشور گفت: سالانه بیش از ٢٠ میلیون خدمت ثبتی شامل تنظیم اسناد برای اموال منقول و غیرمنقول، وکالت نامه، قراردادهای خصوصی و اسناد رهنی به مردم ارائه می‌شود.

سالانه بیش از ٢٠ میلیون خدمت ثبتی به مردم ارائه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی خندانی افزود: تعیین روز ششم دی ماه یعنی دویست و هشتاد و دومین روز سال با عنوان سالروز دفاتر اسناد رسمی برگرفته از آیه ٢٨٢ مبارکه سوره بقره است و در این آیه شریفه به موضوع کاتب بالعدل اشاره شده است.

وی ادامه داد: مکاتبات ثبت این روز بزرگ در تقویم رسمی کشور انجام شده و امیدواریم در دوره آیت‌الله رئیسی که ایشان کاملا به اهمیت اسناد رسمی واقف هستند، محقق شود.

خندانی اظهارداشت: براساس آیین‌نامه و قوانین ثبتی، سردفتران و دفتریاران ملزم به ارائه مشاوره حقوقی هستند و همکاران ما روزانه مشاوره حقوقی و ثبتی رایگان به مراجعان ارائه می‌دهند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با تاکید بر رایگان بودن خدمات مشاوره در دفاتر اسناد رسمی اضافه کرد: به طور میانگین مجموع دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور سالانه حدود هفت هزار ساعت مشاوره رایگان به مردم ارائه می‌دهند که اگر تعرفه و هزینه مشاوره های حقوقی را در سطح شرکت های حقوقی درنظر بگیریم، حدود ١٧۵٠ میلیارد تومان خدمات مشاوره حقوقی ثبتی به صورت رایگان در دفاتر اسناد رسمی ارائه می شود.


متقاضیان ثبت اختراع و علامت تجاری باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند
خندانی با اشاره به برون سپاری خدمات ثبتی جدید با هدف کاهش مراجعات حضوری به ادارات ثبت استان ها و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به کانون سردفتران و دفتریاران گفت: در جدیدترین خدمات واگذار شده به دفاتر اسناد رسمی از سوی مرکز مالکیت معنوی، متقاضیان برای تأیید مدارک اعم از وکالتنامه ها، فیش های ارزی و مدارک ابرازی و مجوزهای لازم موضوع بند۵ ماده۱۱۱ آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علایم تجاری، باید به نزدیکترین دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها