۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 782986

شبکه اسکای نیوز عربی از پشت پرده تصمیم سرمربی اسبق تیم ملی ایران برای خداحافظی از دنیای مربیگری پرداخت.

کی‌روش بازنشسته می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، کارلوس کی روش سرمربی فعلی تیم ملی مصر تصمیم بزرگی گرفته و می خواهد بعد از رسیدن به اهدافش با تیم ملی مصر از دنیای مربیگری خداحافظی کند.

در این زمینه شبکه «اسکای نیوز» در گزارشی دلایلی عجیبی برای تصمیم مربی باتجربه پرتغالی آورد. این رسانه عربی در این گزارش آورد:

بسیاری از کارشناسان مصری از زمان اعلام تصمیم کی روش برای خداحافظی قبل از دو تورنمنت حساس جام ملت های آفریقا و مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ انتقاد کردند.

 کارشناسان معتقد هستند اگر کی روش قصد داشت در پایان سال ۲۰۲۲ از دنیای مربیگری خداحافظی کند حتما دلیلی دارد اما اعلام این تصمیم بزرگ قبل این دو تورنمنت بزرگ درست نبود.

برخی از منتقدان بر این باورند کی روش با اعلام این تصمیم بزرگ می خواهد فشار هواداران و رسانه ها را کاهش دهد چون الان به منزله مربی موقت است و در پایان با صلح و صفا از دنیای مربیگری خداحافظی می کند.

تیم ملی مصر با هدایت کی روش در جام ملت های آفریقا به دنبال هشتمین قهرمانی اش در آفریقا است.

کی روش در شرایط کنونی به دلیل کنار گذاشتن ستاره های الاهلی و الزمالک(دو غول فوتبال مصر) از تیم ملی منفور هواداران این دو باشگاه بزرگ مصری است.

مربی پرتغالی اخیرا محمد مجدی افشه ستاره الاهلی و زننده گل قهرمانی این تیم در فینال لیگ قهرمانان آفریقا از تیم ملی کنار گذاشت. این بازیکن بهترین هافبک لیگ برتر مصر نیز است.

همچنین کی روش از تیم الزمالک طارق حامد ستاره این تیم را خط زد. اقدامات مربی پرتغالی باعث شد تا در میان هواداران دو غول فوتبال این کشور محبوبیت نداشته باشد.

نتایج ضعیف کی روش با تیم ملی مصر در تورنمنت جام کشورهای عربی باعث شده تا بسیاری خواهان برکناری کی روش شوند. اگر نتایج بد مصر در جام ملت های آفریقا تکرار شود بدون شک برکناری کی روش خواسته برحق هواداران خواهد شد.

محمود ابورجیله ستاره سابق الزمالک و تیم ملی مصر در این زمینه، گفت: نمی دانم چرا کی روش همیشه درباره نکات منفی مثل قهرمان نشدن یا بازنشستگی صحبت می کند.

وی افزود: ما باید از تیم ملی مصر حمایت کنیم و نباید به حرف های منفی کی روش توجه کنیم. در شرایط کنونی نیاز داریم تا تیم ملی حمایت شود  و بعد از مسابقات باید تکلیف کی روش را تعیین کنیم.

برچسب‌ها