حبیب والی‌نژاد از تهیه‌کنندگان به نام سینما و تلویزیون ایران است که در کارنامه کاری خود تهیه فیلم‌های سینمایی «ایستاده در غبار» (محمدحسین مهدویان)، «خروج» (ابراهیم حاتمی‌کیا) و «لباس شخصی» (امیرعباس ربیعی) را به ثبت رسانده است.

علاقه دارم درباره حاج قاسم سلیمانی  فیلم بسازم

به گزارش قدس آنلاین، مستند برجسته«آخرین روزهای زمستان» به کارگردانی محمد حسین مهدویان که درباره شهید حسن باقری بود از کارهای درخشان والی نژاد در حوزه مستند سازی است چندی پیش و در حاشیه جشنواره سینما حقیقت از این تهیه کننده اثار برجسته سینمای انقلاب و دفاع مقدس و از مدیران برجسته سینمایی کشور در سینما چارسو تجلیل شد.

 او در گفت و گوی اختصاصی با قدس آنلاین درباره فعالیت این روزهای خود گفت: در تدارک ساخت فیلم سینمایی برای سردار شهید همت است.

والی نژاد با بیان این که ما در مستندهایی که کار کردیم مصاحبه های فراوانی با حاج قاسم سلیمانی گرفتیم افزود: به عنوان مثال یادم می آید وقتی ایشان غائله قاچاق مواد مخدر درشرق کشور را مدیریت کردند ما با سردار مصاحبه های فراوانی کردیم.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی مدیری بود که خیلی در میدان بود و مدیر پشت میزی نبود و این در میدان بودن را من از ایشان یاد گرفتم.
این تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: شهدا یک سلوکی دارند که سرانجام  به نقطه ای می رسند که باید شهید شوند و شهید هم می شوند.خودشان هم می دانستند که شهید می شوند و کسی که فیلم می سازد باید همه این ها را مطرح کند. یعنی نگاه همه بعدی نسبت به شهدا داشته باشد. 

والی نژاد با بیان اینکه بسیار علاقه دارد درباره حاج قاسم سلیمانی فیلم بسازد افزود:  در برنامه های اینده من این است که درباره ایشان حتما کاری را بسازم که حالا باید دید کدام ایده به مرحله ساخت می رسد.

والی نژاد در پاسخ به این سوال که در بین آثارش چه اثری را بیشتر از بقیه دوست دارد گفت: کارهایی که ساختم فقط مختص من نیست و همکاران زیادی در ساخت و موفقیت این اثار دخیل بودند اما انتخاب من همیشه مستند است و به مستند بیشتر از بقیه قالب ها علاقه دارم به همین دلیل مستند«اخرین روزهای زمستان» را که مورد توجه مردم هم بود بیشتر از بقیه کارهایم علاقه دارم. برای من مثل یک پایانامه کاری است که در آن هر کاری می توانستیم کردیم تا اثر خوبی و آبرومندی خلق شود.

برچسب‌ها