جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید، نشان از پایبندی ملت ایران به ادای تکلیف الهی خود تا پای جان دارد.

تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید، نشان از پایبندی ملت ایران به  انقلاب اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای غرب مشهد الرضا (ع) با تجلیل از مقام شامخ شهیدان و خانواده های معظم شهدا گفت:  در روزهایی که خبیثان عالم برای حرم اهل بیت (ع) مشکلاتی به وجود آورده بودند، یکی از دغدغه های مسوولان سپاه این بود که خیل عظیم سپاهیان و بسیجیان می گفتند چرا ما را برای دفاع از حرم نمی فرستید.

وی افزود: اینها جوانانی بودند که پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و جنگ تحمیلی را ندیده بودند و اصلا در آن زمان هنوز متولد نشده بودند. اما وقتی قرار شد از آرمانهای اسلام و انقلاب پاسداری کنند، همانند شهدای انقلاب و دفاع مقدس، حتی هزاران کیلومتر دور از خانه خود با دشمنان جنگیدند و عظمت آفریدند.
سردار فدوی خاطرنشان کرد: انقلاب و دلدادگان انقلاب، جبهه حقی تشکیل داده اند که هر روز گسترده تر می شود. خداوند نیز وعده داده است که همراه جبهه حق است و جبهه حق نیز همواره پیروز است. 
وی در ادامه با بیان برخی از صفات و ویژگی های شهدای گرانقدر از نگاه احادیث و روایات خاطرنشان کرد: شهید حتی وقتی تصمیم می گیرد برای خدا به جهاد برخیزد، خداوند متعال برات آزادی از دوزخ را برای او امضا می کند. زخم نیزه و شمشیر بر مجاهد شهید از نوشیدن آب خنک در گرمای تابستان گواراتر است. علاوه بر این، یکی از پاداش های های خداوند متعال به شهید، اجازه شفاعت است.

در جنگ تحمیلی ۸۷ کشور با عراق همراهی کردند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:  از روز اول انقلاب اسلامی، جبهه متحدی که در راس آن آمریکا بود، با همه توان خود در برابر انقلاب صف آرایی کردند که شاید مشابه چنین دشمنی را فقط در زمان پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) بتوان ترسیم کرد که همه دشمنان برابر جبهه حق ایستادند.
وی افزود: پس از جنگ تحمیلی، آمریکا اعلام کرد که نوک حمله به ایران، عراق بود و ۸۷ کشور با او در این راه همراهی کردند.

تحقق فرآیند مکتب انقلاب اسلامی وظیفه همه مسئولان است/ گرفتاری‌های اقتصادی به دلیل اجرای دستورات لیبرالی است

سردار فدوی در ادامه گفت: در جنگ اخیر و در سوریه نیز آمریکا اعلام کرد که ما و همه متحدان ما می خواستند دولت سوریه نباشد، اما ایران نگذاشت. این قدرت ایران از جبهه حق و انقلاب اسلامی به وجود آمده است.
وی تاکید کرد: بدون شک این قدرت ناشی از ابزارهای نظامی و جنگ افزارهای ما نیست. قطعا توان نظامی، تکنولوژی و مادی دشمن و جبهه باطل از ما بیشتر است. اما این که چرا در هر جنگ بین ما و جبهه باطل، پیروزی نصیب ما می شود، به خاطر وعده الهی مبنی بر پیروز جبهه حق است که در آن هیچ تخلفی نیست. البته ما باید مراقب باشیم به تکالیفی که خداوند برای ما در این وعده مشخص کرده، عمل کنیم اما اگر آن تکالیف که خدا گفته را انجام ندهیم نتیجه آنگونه که خدا وعده داده است، رقم نخواهد خورد. همچنان که مسلمانان صدر اسلام در جنگ احد، دستور خدا و رسول خدا را اجرا نکردند و حتی از مقابل دشمن فرار کردند.

هنوز هم خانواده ها و جوانان پای کار هستند
جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این مردم و دلدادگان اسلام در این ۴۳ سال تکالیف الهی را به میزان قابل قبولی در قبال نظام اسلامی انجام داده اند و پیروز میدان ها شده اند. تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید، نشان از پایبندی ملت ایران به ادای تکلیف الهی خود تا پای جان دارد.
وی خاطرنشان کرد: باید از این قاعده مراقبت کرد و قدر آن را دانست. البته این ادای تکلیف موکول به دوره انقلاب و جنگ تحمیلی نیست، اکنون نیز این ادای تکلیف وجود دارد و عزیمت پیکر شهدا از سوریه به کشورمان نشان می دهد هنوز هم خانواده ها و جوانان پای کار هستند.

باید با فعالیت گسترده، زمان تحقق فرآیندهای انقلاب اسلامی را کاهش دهیم

خیلی احمقانه بود کسی بگوید بساط انقلابیون یمن را طی یک هفته جمع می کند

سردار فدوی تاکید کرد: اگر راهی بود که جوانان و دلدادگان انقلاب اسلامی به یمن بروند، خیلی از آنها می رفتند. هر چند دلدادگان انقلاب اسلامی در یمن تقریبا نیازی به کسی ندارند و همانند جوانان انقلابی ما عمل کردند.
وی افزود: برحسب ظاهر ۲ کشور ارتجاعی عربستان و امارات در این نبرد حضور دارند، اما اطلاع کامل داریم که آمریکا، اسرائیل، برخی از کشورهای اروپایی، کشورهای مرتجع عرب و حتی برخی کشورهای آفریقایی در نبرد علیه یمن حضور دارند. دست به دامن همه شده اند تا از شکست خود در یمن جلوگیری کنند. حتی از روی استیصال و درماندگی، به زنان و کودکان حمله کرده و آنها را به شهادت رساندند.
سردار فدوی در ادامه گفت: خیلی احمقانه بود کسی بگوید بساط انقلابیون یمن را طی یک هفته جمع می کند. ۷ سال است جریان انقلاب در یمن ادامه دارد و نتوانسته اند برابر آن پیروز شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: ما دلدادگان انقلاب اسلامی بر این باور هستیم و مصمم هستیم تا آخر، پای کار انقلاب باقی بمانیم، حتی اگر در این راه جان خود را نثار کنیم.
وی با نثار درود و سلام بر شهیدان و خانواده های معظم شهیدان، خاطرنشان کرد: یاد شهیدان به بهترین وجه در میان مردم باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها