معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مادران و همسران شهدا عزیزان خود را راهی جبهه کرده و یک عمر در فراق زندگی کردند؛ فداکاری و مسأله‌ای که بسیاری از مردان در مقابل آن تاب نمی‌آورند.

خزعلی: عظمت فداکاری زنان در دوران دفاع مقدس تبیین شود

به گزارش قدس آنلاین، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در «هم‌پای ملائک؛ بزرگداشت مادران و همسران شهدا» که همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام الله علیها برگزار شد، گفت: سخت‌ترین تصمیم‌های دوران دفاع‌مقدس را مادران شهدا گرفتند.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید از حضرت ام‌البنین سلام الله علیها به عنوان الگوی کامل زندگی مجاهدانه استفاده کرد، گفت: این بانوی باکرامت سرمشقی تمام‌عیار برای پاسداری از خانواده، اخلاق و ادامه‌دهنده راه شهدا بود که درس‌های زندگی‌اش برای ما راهگشا خواهد بود.

خزعلی با اشاره به اینکه سخت‌ترین تصمیم‌های دوران دفاع‌مقدس را مادران شهدا گرفتند، اظهار داشت: این افراد بودند که جگرگوشه‌های خود را به راحتی و با شور و اشتیاق راهی جبهه‌های دفاع از حق کردند، اما این فداکاری‌ها چنانکه باید، دیده نشده است.

او ادامه داد: مادران و همسران شهدا یک عمر در فراق زندگی کردند؛ فداکاری و مسأله‌ای که حتی بسیاری از مردان در مقابل آن می‌شکنند. بنابراین لازم است که عظمت فداکاری زنان در دوران دفاع مقدس تبیین شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها