جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه ۷۹ نداجا متشکل از ناوبندر «مکران» و ناوشکن شهید «بایندر» در دریای سرخ حضور دارد و نفتکش‌های جمهوری اسلامی ایران را در مسیر تعیین شده اسکورت می‌کند.

اجرای مأموریت ناوگروه ۷۹ ارتش در دریای سرخ

به گزارش قدس آنلاین، امیر دریادار حمزه علی کاویانی اظهار کرد: نیروی دریایی به‌طور مستمر در عرصه دریاها و آب‌های بین‌المللی برای تأمین خطوط مواصلاتی جمهوری اسلامی ایران حضور دارد و در راستای اهداف مورد نظر و تأمین منافع کشور گام برمی‌دارد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش سپس درخصوص مأموریت ناوگروه ۷۹ نداجا گفت: امروز ناوگروه ما متشکل از ناوبندر «مکران» و ناوشکن شهید «بایندر» در دریای سرخ حضور دارد و نفتکش‌های جمهوری اسلامی ایران را در مسیر تعیین شده اسکورت می‌کند. این روند همچنان ادامه دارد و نیروی دریایی افتخار می‌کند که در تداوم تأمین منافع کشور همواره در صحنه دریا حضور تأثیرگذار و راهبردی دارد.

کاویانی درخصوص آخرین وضعیت امنیتی خلیج فارس عنوان کرد: بحمدالله با حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران امنیت کامل در مرزهای آبی کشور، تنگه هرمز، سواحل مکران، شمال اقیانوس هند، دریای سرخ برقرار است و نیروی دریایی ارتش در همه مسیرهایی که منافع جمهوری اسلامی ایران اقتضا می‌کند، حضور دارد و از منافع کشور و ملت بزرگ ایران دفاع می‌کند.

وی درباره رزمایش‌های نداجا خاطرنشان کرد: همه تمرینات و رزمایش‌های مشترک و تخصصی که در برنامه‌های نیروهای مسلح از سوی سلسله مراتب فرماندهی گنجانده شده است، در ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه نیروی دریایی راهبردی با جدیت و با بکارگیری تمام ظرفیت‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها