مسئول قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج با بیان اینکه باید موفقیت‌هایی که مردم از بعد پیروزی انقلاب به دست آوردند را به شکل دقیق و درست بیان کرد، گفت: بازخوانی چنین موضوعی کار فعالان فضای مجازی است تا با تصویرسازی درست برای افکار عمومی جهاد تبیین را انجام دهند.

 فعالان فضای مجازی موفقیت‌ها و پیشرفت‌های انقلاب را برای افکار عمومی تبیین کنند

به گزارش قدس انلاین، مسلم معین مسئول قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج  با بیان اینکه دشمن در حوزه فضای رسانه‌ای تردیدهایی را ایجاد می‌کند که باید با تبیین دستاوردهای کشور با این حربه مقابله کرد، افزود: دشمن هر از چندی موضوعی را در قالب‌های خاصی در شبکه‌های مصنوعی شکل گرفته خود در خارج کشور و بعضا برخی سمپات‌های داخلی برجسته سازی کرده و به نوعی فرع را تبدیل به اصل می‌کنند.

معین تصریح کرد: دشمن شبکه‌ای دارد که بخشی از آن ها  شامل سلبریتی‌ها، رسانه‌های فارسی زبان است، همچنین پیام‌رسان‌هایی را در پلتفرم‌های مختلف را ایجاد کرده که با استفاده از آنان، به مواردی دامن می‌زند که بعضا کذب بودن آن مشخص است اما، با انتشار چنین اخبار و رویدادهایی دنبال این هستند که افکارعمومی را ماساژ ذهنی دهند تا اذهان را آماده موضوعاتی کنند که برای آن هدف‌گذاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمن برخی نقص‌ها و کمبودهایی که در کشور وجود دارد را برجسته‌سازی می‌کند تا این موضوع را القا کند که از بعد پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق مثبتی در کشور رخ نداده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یکی از مردم پایه ترین انقلاب‌های جهان است و از این رو، همه مردم باید در فضای تبلیغاتی جبهه میلیونی با سطح سواد رسانه‌ای و فضای مجازی قابل قبول برای ضربه زدن به ترفندهای دشمن ایجاد کنند تا بتوانند با این شیوه مقابله موثر و جدی کنند.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج، با اشاره به اینکه وابستگی برخی کشورها به آمریکا سبب شده که این کشورها در اوج فقر قرار بگیرند، گفت: اما، ایران اکنون قادر به پرتاب موشک به فضا شده است که نشانه سربلندی کشور است.

معین گفت: باید موفقیت‌هایی که مردم از بعد پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردند را به شکل دقیق و درست بیان کرد. بازخوانی چنین موضوعی کار فعالان فضای مجازی است تا با تصویرسازی درست برای افکار عمومی در داخل و خارج کشور جهاد تبیین را انجام دهند.

معین در پاسخ به اینکه برخی معتقدند نسل جوان به دلیل ضعف در اطلاع‌رسانی از عملکردها و موفقیت‌های نظام به آینده امیدوار نیستند، سرعت دستاوردها و پیشرفت کشور را به حدی دانست که فضای اطلاع رسانی و رسانه‌ای کشور از آن جا مانده‌اند، افزود: باید فضای رسانه‌ای و قدرت اطلاع‌رسانی و تبیین در فضای رسانه‌ای کشور خود را به سرعت رشد موفقیت‌هایی که به آن دست پیدا کرده‌ایم برساند. آنچه گفته می‌شود تنها بخش اندکی از واقعیت‌هایی است که اکنون در حال انجام شدن است.

وی تاکید کرد: با این حال، قائل به این نیستم که جوانان ما انگاره ذهنی آنان این باشد که کاری نشده است که اگر اینچنین بود در حوزه‌های مختلف شاهد نشانه‌های آن بودیم. نظرسازی‌هایی که از سوی برخی رسانه‌ها در این باره ارایه می‌شود با واقعیت‌های کف خیابان منطبق نیست.

این فعال فرهنگی و رسانه‌ای، به مراسم تشییع پیکر حاج قاسم و کنش‌گری مردم در بروز شعائر ملی و مذهبی اشاره کرد و افزود: در فضای مجازی، اگر به تحلیل ها در فضای مجازی نگاه کنیم وزن بیان با احساس مثبت درباره مسایلی که در کشور رخ می‌دهد در ۴ سال اخیر در مقابل ناامیدی‌هایی است که در حال ترویج شدن است بسیار بیشتر است.

معین، ادامه داد: احساس مردم نسبت به وقایع در تحلیل داده‌های می‌بینیم اینگونه نیست که بپذیریم فضای ناامیدی کلانی وجود دارد و دشمن در این حوزه موفق شده است.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج، با بیان اینکه امروز شاهد هستیم در عرصه‌های رسانه‌ای فضای مجازی از پلتفرم‌هایی که روزگاری آن را تهدید برای خود می دانستیم و خواهان فیلتر کردن آن بودیم، به نفع خودمان بهره‌برداری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: کار امروز به جایی رسیده که آنان در حال فیلتر و سانسور محتوای تولیدی در این پلتفرم‌ها هستند. اینستاگرام ناچار می‌شود ۱۳ میلیون پست را حذف کرد و توئیتر ۱۰ هزار اکانت را مسدود کرد. این به معنای موفقیت ما در فضای مجازی در مسیر مقابله با دشمن در این حوزه است.

معین، با تاکید بر اینکه دشمن وقتی احساس کند جبهه و جریانی نسبت به موضوع امیدآفرینی موفق عمل می کند از ظرفیت نفوذ برای ایجاد اختلاف استفاده می‌کند، گفت: اگر برخی رسانه‌ها در موضوع امیدآفرینی درست عمل می‌کند، با ایجاد اختلاف میان آن‌ها، اعتبار این جریان را زیر سوال می‌برد.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های جریان مقابل امیدآفرینی این است که افراد و گروه‌هایی که در امیدآفرینی موثرند دچار حاشیه و اختلاف کند. نباید با وسوسه دشمن تنگه‌های احد را رها و با وسوسه او ایجاد ظن و گمان در عرصه امیدآفرینی کرد. سرمایه‌گذاری دشمن در این حوزه جدی است و باید این ترفند را به خوبی و هوشیاری مدیریت کرد.     

انتهای پیام / 

منبع:فارس

برچسب‌ها