قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه شنبه هجدهم ژانویه ۲۰۲۲ (بیست و هشتم دی ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (سه شنبه ۲۸ دی) + عکس

خلیج تایمز

روزنامه خلیج تایمز چاپ امارات متحده عربی، همانگونه که پیش بینی می شد مطلب اصلی خود را به حملات گسترده حوثی های یمنی به مناطقی از این کشور مخصوصا شهر ابوظبی اختصاص داده است. این روزنامه با تیتری تهدیدآمیز از طرف مقامات اماراتی می گوید «حملات حوثی های یمن به این کشور قطعا بدون تنبیه باقی نخواهد ماند». خلیج تایمز همچنین در مقاله مرتبطی، پهبادهای مورد استفاده توسط یمنی ها را «تهدیدی برای کل منطقه» ارزیابی کرده است.

الریاض

روزنامه الریاض چاپ عربستان سعودی بخش عمده ای از این شماره خود را به واکنش در خصوص حملات پهپادی حوثی های یمن به شهر ابوظبی در امارات اختصاص داده است. این روزنامه مذاکرات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی ساعاتی بعد از انجام این حملات را به عنوان مطلب اصلی صفحه نخست خود انتخاب کرده، که هر دو در خصوص لزوم رویارویی و واکنش قوی دو کشور نسبت به حوثی ها و نسبت به کشور یمن تاکید داشته اند.

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به برگزاری راهپیمایی در پایتخت آمریکا در راستای تغییر قانون انتخابات این کشور اختصاص داده است. از چهره های مطرح در این راهپیمایی می توان به مارتین لوتر کینگ سوم، بزرگترین فرزند مارتین لوتر کینگ جونیور فعال بزرگ عدالتخواهی سیاهپوستان نیز اشاره کرد که این راهپیمایی برای بزرگداشت او در سالگرد تولدش نیز برگزار شد. این روزنامه همچنین در گزارش های دیگری به کاهش کارکنان سفارت اوکراین در مسکو به کمترین حالت ممکن و همینطور کاهش رشد جمعیت چین برای پنجمین سال متوالی پرداخته است.

گاردین

روزنامه گاردین عکس اصلی خود را به ورزش کردن بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا به همراه سگش در سنت جیمز پارک اختصاص داده، اما در کنار آن صحبت های مشاور ارشد سابق او یعنی دومینیک کامینگز را که نخست وزیر را به دروغگویی متهم کرده است را منعکس می کند. این روزنامه همچنین از ارسال تعداد زیادی سلاح های ضد تانک توسط بریتانیا به اوکراین به بهانه آن چه «افزایش رفتار تهدیدآمیز روسیه» خوانده است خبر می دهد.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی، کارنامه مالی فصل گذشته کشور چین را مورد بررسی قرار داده و رشد آن را کم و کاهش بیشتر در نرخ تولد را در آن مورد توجه قرار داده است. وال استریت ژورنال همچنین به اخراج بیش از ۳۰ نفر و تنبیه بیش از ۴۰ نفر از کارمندان شرکت بزرگ بازیسازی اکتیویژن را به دلیل آنچه بدرفتاری های جنسی و دیگر بی انضباطی ها خوانده اشاره دارد. البته این خبر در وال استریت ژورنال قبل از خبر شوکه کننده خرید این شرکت توسط شرکت مایکروسافت به رقم ۶۸.۷ میلیارد دلار منتشر شده است.

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست به تلاش های لیبرال های آمریکایی برای به جریان انداختن دوباره یک طرح حمایتی مالی گسترده در این کشور که به ظاهر متوقف شده بود می پردازد. طرح «بازسازی بهتر» که یک بسته پیش‌بینی شده ۷ تریلیون دلاری کمکی کووید ۱۹ است و توسط بایدن ارائه شده‌ بود، اکنون با وجود نگرانی ها در خصوص افزایش تورم بیشتر، تحت فشار برخی از اعضای عالی رتبه کنگره برای دوباره به جریان افتادن قرار دارد. واشنگتن پست همچنین به ادامه تلاش های گسترده بزرگان صنعت زغال سنگ در ایالات متحده برای ادامه استفاده گسترده از آن، با وجود نگرانی های محیط زیستی و تلاش برای داشتن انرژی های تجدیدپذیر خبر می دهد.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین صحبت های ژی جینپینگ رهبر چین را پیرامون وضعیت اقتصادی چین و جهان بازتاب داده است. او در صحبت های خود که روزنامه چینی آن را در میان مشکلات اقتصادی جهانی روحیه بخش لقب داده، می گوید هیچ چیز نمی تواند در مقابل جریان جهانی سازی اقتصاد ایستادگی کند. گلوبال تایمز همچنین گزارش اخیر پیرامون وضعیت اقتصادی چین را نیز منتشر کرده و بر خلاف منابع خبری غربی که آن را نه چندان خوب ارزیابی کرده اند، می گوید این کشور در سال ۲۰۲۱ شاهد رشد اقتصادی ۸.۱ درصد بوده که در ۱۰ سال گذشته بی سابقه است.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل در گزارشی، مقاومت فلسطینیان برای جلوگیری از تخریب خانه هایشان توسط نظامیان صهونیست در اورشلیم را منعکس کرده است. این روزنامه که از مقاومت این فلسطینیان متعجب شده نوشته است که این فلسطینیان حتی تهدید کرده اند که اگر خانه هایشان ویران شود خود را به آتش خواهند کشید. جروزالم پست همچنین از کاهش مدت زمان قرنطینه مبتلایان جدید به کرونا به ۵ روز خبر می دهد.

تایمز آو ایندیا

روزنامه تایمز آو ایندیا چاپ هند در گزارشی به  اخبار امید بخش در این کشور در حوزه میزان بستری ها و کشته شدگان ویروس کووید ۱۹ و سویه اومیکرون آن خبر می دهد. این روزنامه می گوید در مناطق شهری هند، تعداد افراد مبتلا به کووید در مدت چهار روز نصف شده و همینطور میزان مرگ و میر نیز ۳۰ درصد کاهش نشان می دهد. البته نیاز برای گرفتن تست پی سی آر نیز در هند به میزان ۴۴ درصد کمتر شده است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی به اخراج آنتونیو اورتا اوسوریو مدیر اجرایی شرکت بزرگ خدمات مالی و بانکداری کردیت سوییس به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در مقابل کووید ۱۹ می پردازد. این روزنامه همچنین از تحقیق و تفحص دولت مردان بریتانیایی در تعرفه جدید پرداخت قبض های انرژی در بریتانیا که بسیاری از خانوارهای این کشور را دچار مشکل شدید مالی خواهد کرد خبر داده و البته در مقاله دیگری هماهنگی پلتفرم های موسیقی ، تلویزیون و بازی های ویدیویی شرکت سونی را در اوج دوران خود ارزیابی می کند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها