مدیر عامل توانیر گفت: اوج مصرف برق در فصل زمستان از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و همچنین ۱۷ تا ۲۳ اعلام شده و توصیه می شود مردم در این ساعت‌ها از مصرف بی‌رویه برق خودداری کنند.

اوج مصرف برق در زمستان اعلام شد/ مردم از مصرف بی‌رویه در ساعت ۱۱ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۳ خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین، آرش کردی بر لزوم کار و فعالیت مضاعف برای تامین و تولید انرژی و عبور از نقاط اوج مصرف زمستانی و تابستانی تاکید کرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی و برای عبور از نقاط حساس تامین و تولید و انتقال برق و انرژی راهی جز فعالیت بر مدار مدیریت جهادی نیست. 

مدیر عامل شرکت توانیر با اشاره به سرمای امسال و فشار بر مصرف گاز و برق در مناطق مختلف کشور و به ویژه  نقاط سردسیر، افزود: اوج مصرف برق در فصل زمستان از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و همچنین ۱۷ تا ۲۳ اعلام شده و توصیه می شود مردم در این ساعت‌ها از مصرف بی‌رویه برق خودداری کنند.

کردی گفت: مصرف برق درساعت های اوج مصرف فشار مضاعفی را بر شبکه برق تحمیل می کند که در زمستان و با توجه به روند افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و کاهش عرضه گاز به نیروگاه ها امکان خاموشی به دلیل کمبود گاز بیشتر متصور است و این موضوع وظیفه مصرف کنندگان را برای اعمال روش های بهینه مصرف منتفی نمی کند.

وی اضافه کرد: استفاده کمتر از وسایل پر مصرف در ساعت های مزبور و نیز جابجایی زمان استفاده از این وسایل به ساعت های کم باری، ضمن کاهش مصرف صرفه جویی خوبی در هزینه های مشترکان ایجاد می کند.

مدیر عامل شرکت توانیر در ادامه به برخی ظرفیت های تولید و انتقال و توزیع برق در استان فارس و بوشهر اشاره کرد و افزود: این مناطق در فعالیت های تامین انرژی در کشور شاخص ساز هستند ، ظرفیت هایی بی بدیل و شگرف در این مناطق وجود دارد که باید به فعل تبدیل شود، با فعالیت و مدیریت جهادی میتوان بر مشکلات موجود غلبه کرد ، مدیران حوزه برق می بایست همه توان خود را بکار گیرند تا بتوانیم بیشترین بهره بروری را با توجه به محدودیت امکانات به ثبت برسانیم.

کردی خاطرنشان کرد: بسیاری از صنایع به ویژه در مناطق جنوب و مرکز کشور وجود دارند که برای چرخش صنعت و رونق تولید نیاز به تامین برق دارند ، مدیران ، مسئولان ، مهندسین و متخصصین در حوزه تامین و تولید و انتقال برق باید پاسخگوی همه این نیازها باشند و شرایطی فراهم شود که صنعت معطل برق نباشد، هیچ شهرک صنعتی و هیچ صنعت پایین دستی نباید بخاطر نبود و فقدان برق معطل باشد و باید با تامین برق از همه ظرفیت های صنعتی کشور بهره گیری شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها