وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای نوشت، چهارده کشتی جنگی و امدادی این کشور در رزمایش مشترک با ایران، حملات توپخانه‌ای علیه اهداف دریایی و مقابله با دزدان دریایی را تمرین کردند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع روسیه روز جمعه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین در شمال اقیانوس هند توضیحاتی ارائه کرد.

به نوشته وبگاه خبری «اینترفکس» در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، چهارده کشتی جنگی و امدادی روس از سه ناوگان مختلف در این رزمایش مشترک حضور دارند.

در این بیانیه آمده است، رزمناو موشکی «واریاگ»، کشتی جنگی ضد زیردریایی «ادمیرال تریبیوتس» و نفتکش «بوریس باتوما» از ناوگان اقیانوس آرام روسیه در این رزمایش حضور دارند.

وزارت دفاع روسیه افزود، در این رزمایش که با هدف مقابله با دزدی دریایی و تمرین عملیات‌های امداد و نجات دریایی در حال انجام است، «کشتی‌های جنگی روسیه و نیروهای دریایی ایران و چین، حملات توپخانه‌ای علیه اهداف دریایی، مانورهای تاکتیکی مشترک و عملیات  جستجو و نجات را انجام دادند».

در ادامه این بیانیه آمده است، در رزمایش مشترک روسیه، ایران و چین، عملیات نجات و آزادسازی یک کشتی توقیف شده توسط دزدان دریایی نیز با موفقیت تمرین شد.

وزارت دفاع روسیه نوشت، پس از اتمام رزمایش، ناوگان اقیانوس آرام به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد که ورود به دریای مدیترانه را شامل می‌شود. این ناوگان در دریای مدیترانه، به ناوگان شمال و ناوگان بالتیک روسیه ملحق خواهد شد را رزمایش دیگری را برگزار کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها