در شرایطی که ارائه خدمات نسل پنجم در نزدیکی فرودگاه‌های آمریکایی به علت مختل‌کردن تجهیزات ناوبری هواپیماها متوقف شده، اما هنوز هم برخی شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به علت نگرانی از اختلال لغو می‌کنند.

اختلال شدید در فرودگاه‌های آمریکا به دنبال راه‌اندازی خدمات ۵G

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ان پی آر، در شرایطی که ارائه خدمات نسل پنجم در نزدیکی فرودگاه های آمریکایی به علت مختل کردن تجهیزات ناوبری هواپیماها متوقف شده، اما هنوز هم برخی شرکت های هواپیمایی پروازهای خود را به علت نگرانی از اختلال لغو می کنند.

دو اپراتور وریزون و ای تی اند تی می گویند از روز چهارشنبه برنامه های خود برای راه اندازی خدمات نسل پنجم را در سراسر آمریکا آغاز کرده اند. ولی این خدمات را در نزدیکی فرودگاه ها ارائه نمی دهند، زیرا بیم دارند علائم رادیویی پیشرفته با سیستم های ناوبری برخی هواپیماها تداخل کرده و شناسایی دقیق ارتفاع هواپیما را ناممکن کند.

برخی شرکت های هواپیمایی بین المللی در واکنش به این رویدادها از لغو پروازهای خود به آمریکا یا تغییر مسیر آنها خبر داده اند. در این میان شرکت هایی که از هواپیماهایی مانند بوئینگ ۷۷۷ استفاده می کنند نگرانی های ویژه ای دارند. همچنین دو شرکت هواپیمایی ژاپنی تصریح کرده اند که هواپیماهای آنها در برابر علائم مخابراتی نسل پنجم آسیب پذیر بوده و لذا برنامه پروازهایشان را تغییر داده اند.

به دلیل این نگرانی‌های ایمنی، اداره هوانوردی فدرال آمریکا اخطاریه‌هایی را برای شرکت‌های هواپیمایی صادر کرده و برخی از هواپیماها را از فرود آمدن در ده‌ها فرودگاه در سراسر کشور در شرایط آب و هوایی بد منع کرده است. اگرغول‌های مخابراتی برای محدود کردن خدمات نسل پنجم در نزدیکی فرودگاه‌ها، اقدام نمی کردند هزاران مسافر با تأخیر و لغو پروازهای خود مواجه می شدند.

با این وجود، هواپیمایی امارات اعلام کرد پروازهای خود به بوستون، شیکاگو، دالاس-فورث، هیوستون، میامی، نیوآرک، نیوجرسی، اورلاندو، فلوریدا، سانفرانسیسکو و سیاتل را متوقف می کند، اما پروازها به لس آنجلس، نیویورک و واشنگتن طبق برنامه ادامه خواهند داشت.

برچسب‌ها