منابع رسانه‌ای با اشاره به تشدید تنش‌ها میان غرب و روسیه بر سر اوکراین خبر دادند، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس در تدارک برای سفر به مسکو به منظور دیدار و رایزنی با همتای روس است.

 انگلیس پس از ارسال موشک به اوکراین، وزیر خارجه خود را به مسکو می‌فرستد

به گزارش قدس آنلاین ، در شرایطی که اقدام انگلیس در ارسال موشک‌ و فرستادن ۳۰ نظامی ویژه به اوکراین خبرساز شده است، رسانه‌ها از برنامه لندن برای فرستادن وزیر خارجه به مسکو خبر دادند.

خبرگزاری انگلیسی رویترز، روز شنبه (امروز) در خبری به نقل از خبرگزاری «ریانووستی» گزارش داد، احتمال می‌رود لیز تراس وزیر خارجه انگلیس برای گفت‌وگو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، فوریه (ماه‌ آینده میلادی) به مسکو برود.

خبر تدارک احتمالی وزیر خارجه انگلیس برای سفر به مسکو به نقل از یک منابع دیپلماتیک مخابره شده اما وزارت خارجه روسیه درباره درستی یا نادرستی این خبر اظهارنظری نکرده است.

خبرگزاری ریانووستی در گزارش خود درباره سفر لیز تراس به روسیه خبر داد: «وزیر خارجه انگلیس خواستار ایجاد فرصتی برای سفر به مسکو به منظور صحبت با لاوروف شده و مسکو با انجام این سفر در ماه فوریه موافقت کرده است».

تدارک انگلیس برای فرستادن وزیر خارجه خود به روسیه در شرایطی انجام شده که لندن طی روزهای اخیر از ارسال موشک‌های ضد تانک به اوکراین خبر داد و همچنین اعلام کرد، تعداد ۳۰ نیروی نظامی ویژه را به اوکراین فرستاده است.

رسانه‌های انگلیسی روز جمعه (دیروز) از ورود ۳۰ نظامی ویژه این کشور به اوکراین برای آموزش نیروهای مسلح این کشور جهت استفاده از سلاح‌های جدید اهدایی لندن به کی‌یف خبر دادند.

پیش از این، «جیمز هیپی»، معاون وزیر دفاع انگلیس گفته بود که بریتانیا چندین هزار موشک ضد تانک به اوکراین ارسال کرده است.

رویترز در گزارش امروز خود درباره احتمال سفر لیز تراس به مسکو نوشت: «این سفر در بحبوحه تنش‌های تشدید شده میان روسیه و غرب بر سر اوکراین انجام خواهد شد».

مقام‌های کشورهای عضو ناتو شامل انگلیس و آمریکا طی هفته‌های اخیر بارها به روسیه درباره تدارک برای «حمله به اوکراین» اتهام زده‌اند؛ اتهامی که مسکو به شدت آن را رد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها