رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر ۲۸ طرح صنعتی و معدنی در استان آماده بهره‌برداری شده است.

افتتاح ۲۸ طرح صنعتی و معدنی در دهه فجر خراسان رضوی

به گزارش قدس انلاین، امیررضا رجبی اظهار کرد : همزمان با فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر سال‌ جاری ۲۸ طرح صنعتی ومعدنی با  حجم سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان و ۱۰۰ میلیون یورو توسط بخش خصوصی در خراسان رضوی به مرحله افتتاح رسیده و آماده بهره‌برداری می‌شود.  

وی افزود: طرح‌های صنعتی مذکور شامل صنایع معدنی، ساختمانی، شیمیایی، غذایی، فلزی و غیرفلزی است که در شهرستان‌های بردسکن، تربت جام، تربت حیدریه، چناران، خواف، سبزوار، گناباد، نیشابور، زبرخان، فریمان، بینالود و مشهد به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۲۵۰۰ نفر را به طور مستقیم مشغول به کار خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی استان ادامه داد: کاتد مس، سموم  وکود کشاورزی، کلرید پتاسیم، شستشوی کائولن، انواع چسب، انواع کاسه نمد، کنسانتره آهن، آهک هیدراته و میکرونیزه، ماسه ریخته‌ری و سیلیس دانه‌بندی، برش انواع سنگ، انواع سرم و الکترولیت مورد مصرف انسانی، اگزوز کامل، خمیر آلومینیوم، پروتئین بافت‌دار، قطعات بتنی، انواع بوش و پیستون خودرو و ساخت تجهیزات پزشکی و جراحی و وسایل ارتوپدی از جمله محصولات و زمینه‌های کاری این واحدهای تولیدی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ، رجبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۷۳۴ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی ۲۰۷ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۳۹۳ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال در خراسان رضوی فعال است که بیشترین حجم سرمایه‌گذاری صنعتی این استان به ترتیب متعلق به صنایع فلزی، صنایع غیرفلزی و معدنی، صنایع پتروشیمی و پلیمری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها