نماینده تهران در مجلس با انتقاد از تکنوکرات و نئولیبرال‌های باقی مانده از دولت حسن روحانی در سازمان برنامه و بودجه گفت: این افراد به دنبال آن هستند که در ماجرای حذف ارز ترجیحی، پوست خربزه زیر پای دولت انقلابی قرار دهند.

 نئولیبرال‌های سازمان برنامه و بودجه زیر پای دولت پوست خربزه می‌گذارند

به گزارش قدس آنلاین، احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در نطق میان دستور اظهار داشت: در طول سال‌های سیاه دولت حسن روحانی فجایع بسیاری بر کشور رفت ‌و امروز بخشی از آن سیاست‌ها، توسط بازماندگان تکنوکرات و نئولیبرال آن دولت در دولت آقای رئیسی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: امروز کسانی در سازمان برنامه و بودجه نشسته‌اند که پارسال سینه‌چاک ارز ترجیحی بودند اما امسال با تبلیغ حذف ارز ترجیحی، به دنبال آن هستند که پوست خربزه زیر پای دولت انقلابی قرار دهند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: با وجود دلالی‌ها و مشکلات ناشی از ارز ترجیحی، اگر تاکنون سفره‌های مردم اقلام اساسی را تا حدودی به خودش دیده است، به دلیل وجود همین ارز در سالیان اخیر بوده است.

نادری گفت: نئولیبرال‌ها هیچ‌گاه نسخه‌ای برای محرومان ارائه نمی‌دهند و چرا کسی به این سؤال جواب نمی‌دهد که رابطه آنها با شبکه بانکی چیست؟

وی تصریح کرد: با حذف ارز ترجیحی دارو نیز با گرانی بی‌سابقه مواجه خواهد شد و این گرانی به سایر اقلام نیز تسری خواهد یافت و با خطر اعتراضات بی‌سابقه اقشار ضعیف مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت و مجلس می‌توانند به جای حذف ارز ترجیحی، به سراغ حذف بودجه‌های غیرضروری دستگاه‌های دیگر بروند؛ اگر قدرت برخورد با مافیای اقتصادی را ندارید، مردم را تحت فشار قرار ندهید.‌

نادری در ادامه به صدور مجوز واردات برخی کالاهای غیرضروری، لوکس و مورد مصرف طبقه اشراف در سال‌های گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ هم در نظر گرفته شده که در جایگاه نماینده این مجلس انقلابی به دولت سیزدهم هشدار می‌دهم مراقبت کنید حامی حقیقی گفتمان انقلابی و پرچمدار عدالت اجتماعی باشید. مردم از ما نخواهند پذیرفت که شعار عدالتخواهی و توجه به مردم بدهیم اما در مقابل، بخشی از بودجه کشور صرف واردات کالاهایی شود که برای دهک های بالای جامعه زمینه فخرفروشی می شود و برای قشر محروم دردمندی ایجاد می‌کند.

وی افزود: «ریچارد نفیو» معمار تحریم علیه ایران در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما کتابی به نام «هنر تحریم ها» دارد که در آن می گوید موثرترین جنس تحریم، تحریم اقتصادی است که برای ایران موثر می داند. او بر دو عبارت تأکید دارد: «درد» و «استقامت». مردم در سال های اخیر در مقابل همه مشکلات استقامت کرده اند که بر اساس نسخه نفیو باید عرصه تحریم ها طوری مدیریت شود که این استقامت برای دهک های پایین جامعه، پایین آمده و تولید درد کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه معمار تحریم‌ها چنین رویکردی دارد، ما با تخصیص بودجه های اینچنینی همان سیاست را تقویت کرده و نتیجه‌اش می‌شود افزایش درد و نه تسکین و درمان آن، یعنی همان چیزی که دشمن می‌خواهد.

نادری با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی احیای عدالت اجتماعی بوده است، تصریح کرد: عدم عدالت اجتماعی منجر به شکل‌گیری اختلافات اجتماعی و احساس فاصله طبقاتی شده و شایسته نیست بعد از گذشت بیش از ۴۰ دهه از انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز ایجاد گزاره هایی باشیم که در نفی کامل عدالت اجتماعی بوده و علاوه بر ریزش سرمایه های اجتماعی، تولید یأس عمومی کرده و منجر به سرخوردگی می شود و در نهایت منجر به نارضایتی صاحبان اصلی انقلاب و مستضعفان می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت ها می آیند و می‌روند و فقط موفقیت و شکست آنها در برنامه ها در حافظه مردم می ماند که دولت سیزدهم نیز از این قاعده مستثنی نیست. به رغم دغدغه های شخص رئیس جمهور، اگر معیشت مردم در وضعیت بدتری قرار گیرد، هزینه زیادی به کشور وارد می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها