نایب رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: از ابتدای بهمن محدودیت‌های برای مصرف برق و گاز تولیدکنندگان فولاد آغاز شده است.

 آغاز اعمال محدودیت‌ مصرف برق و گاز برای واحدهای تولید فولاد

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد احرامیان در مورد قطع برق واحدهای تولید فولاد، اظهار کرد: برق واحدهای تولیدکننده فولاد قطع نشده‌ اما محدودیت‌هایی برای مصارف آنها آغاز شده است.  

نایب رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد، افزود: از ابتدای بهمن ماه محدودیت‌هایی برای مصرف گاز و برق واحدهای تولید فولاد آغاز شده و گاز برخی از واحدها نیز قطع شده است. 

احرامیان بیان داشت: به دلیل کسری گاز، اعلام شده است که واحدهای تولید فولاد باید مصرف گاز را به کمتر از ۳۰ درصد توان قراردادی برساند. 

وی در رابطه با احداث نیروگاه توسط تولیدکنندگان فولاد، اظهار داشت: امکان تولید برق برای واحدهای فولادی مقدور نیست زیرا در کل سال واحدهای تولید کننده  فولاد ممکن است ۴۰۰ تا ۶۰۰ ساعت کسری برق داشته باشند که احداث نیروگاه و تولید برق برای واحدهای فولادی به برای این میزان تولید برق صرفه اقتصادی ندارد. 

احرامیان در رابطه با وضعیت تولید فولاد اظهار داشت:  تولید تاکنون ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته پایین‌تر است ضمن اینکه حداقل باید ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید افزایش می‌یافت. 

نایب رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهار داشت: وقتی کسری گاز و برق وجود دارد باید فشار ناشی از این کمبود بین تمام صنایع تقسیم شود، نه اینکه برای جبران این کسری فقط برای یک صنعت محدودیت ایجاد شود و این موضوع ممکن است اثرات نامطلوبی داشته باشد. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

برچسب‌ها