آیت الله نوری همدانی گفت: منطقه طبرستان به عنوان مهد تشیع در ایران از تاریخ غنی برخودار است و این منطقه عالمان برجسته و بزرگی را به جهان اسلام معرفی کرد.

طبرستان عالمان برجسته و بزرگی را به جهان اسلام معرفی کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار  با حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری، استاندار مازندران محمود حسینی پور و مسئولین برگزاری کنگره غدیر، کنگره نهج البلاغه و کنگره آیت الله کوهستانی با تبریک میلاد پرخیر و برکت حضرت فاطمه (علیها السلام) به سابقه طولانی تشیع و تشکیل اولین حکومت شیعی در طبرستان اشاره و اظهار کرد: این منطقه به عنوان مهد تشیع در ایران از تاریخ غنی برخودار است و این منطقه عالمان برجسته و بزرگی را به جهان اسلام معرفی کرد.

وی در ادامه به معرفی شخصیت آیت الله کوهستانی پرداخت و خاطر نشان کرد: آیت الله کوهستانی از علمای بسیار متواضع و خدمتگزاری بود که همواره ارتباط خود را با مردم حفظ می کرد و همواره به مشکلات مردم رسیدگی می کرد. 

مرجع تقلید شیعیان در ادامه یکی از مهم ترین اقدامات مسئولین را رسیدگی به مشکل سختی معیشت مردم و گرانی و بیکاری دانست و با خطاب به مسئولین استان افزود: شما باید اولین کسانی باشید که برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام می دهند.

حضرت آیت العظمی نوری همدانی در ادامه به مناسبت برگزاری کنگره غدیر در مازندران  اظهار داشت: علامه امینی با تلاش بسیار توانست کتاب گران سنگ الغدیر را بنویسد و یکی از مهمترین مسئولیت های شما رساندن غدیر و پیام جهانی آن به تمام مردم دنیا می باشد.

وی همچنین با اشاره به کتاب نهج البلاغه  گفت: این کتاب شریف سرشار از معارف بلند و مطالب دقیقی است و آن حضرت در زمینه های فراوانی سخن فرموده اند که باید یکی از رویکرد های شما اتحاد بین مسلمانان بر محوریت واقعه غدیر باشد.

این مرجع تقلید  زمینه سازی بسترهای مناسب برای تدریس نهج البلاغه به عنوان یکی از دورس اصلی حوزه ضروری دانست و افزود: باید شرایطی بوجود آورد تا کتاب شریف نهج البلاغه به عنوان یکی از دروس اصلی حوزه فراهم گردد تا شاهد گسترش فرهنگ علوی در میان محققان و اندیشمدان باشیم. 

وی یکی از موضوعات مهم مطرح شده در نهج البلاغه را فتنه شناسی و جریان شناسی فتنه عنوان کرد و افزود: یکی از فتنه های دوران معاصر تشکیل دولت غاصب کودک کش اسرائیل است که در زمان کنونی سعی در صاحب حق جلوه دادن خود دارد، از این رو باید مسلمانان همواره بیدار و آگاه باشند.

برچسب‌ها