محققان دانشگاه ملی سنگاپور با استفاده از ساختار پروسکایت و ترکیبات ارگانیک توانستند باتری خورشیدی جدیدی بسازند که رکورد تازه‌ای را برای کارآیی این باتری‌ها ثبت کند.

ثبت رکورد جدید برای فناوری باتری‌های خورشیدی

به گزارش قدس آنلاین ایرنا از پایگاه خبری ساینس نوشت: رکورد تبدیل انرژی این باتری جدید ۲۳.۶ درصد است که بالاترین میزان تبدیل انرژی برای باتری‌های خورشیدی پروسکایت - ارگانیک محسوب می‌شود. این در حالی است که رکورد قبلی تبدیل انرژی این باتری ها ۲۰ درصد است.

محققان در تلاش هستند تا کارآیی این نوع باتری‌های خورشیدی را به کارآیی ۲۶.۷ درصدی باتری‌های خورشیدی سیلیکونی برسانند که در حال حاضر فناوری غالب بازار باتری‌های خورشیدی محسوب می‌شود.

به گفته محققان نتایج این تحقیقات راه را برای تولید سلول‌های خورشیدی سبک، انعطاف‌پذیر، ارزان قیمت و بسیار نازک به منظور تامین توان مصرفی وسایل نقلیه و سایر تجهیزات فراهم می‌کند.

فناوری باتری‌های خورشیدی در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی به عنوان یک شیوه پایدار تولید انرژی داشته است. قابلیت اعتماد، کارآیی، پایداری و قیمت مناسب باتری‌های خورشیدی تاثیر زیادی بر قابلیت تولید و عرضه تجاری این فناوری و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در سراسر جهان داشته است.

برچسب‌ها