عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد راه برای بازگشت آمریکایی ها به توافق هسته ای وجود دارد اما ابتدا باید خسارات برجامی را جبران کند.

آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای ابتدا خسارات برجامی را جبران کند

به گزارش قدس انلاین، حسین نوش آبادی  در خصوص شرایط بازگشت احتمالی آمریکا بر سر میز مذاکرات هسته ای، گفت: خروج یکطرفه آمریکا از برجام نقض آشکار حقوق بین الملل و پیمان شکنی بود که به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها با خروجشان از توافق هسته ای، در واقع از اجرای تعهدات برجامی سر باز زدند، اظهار کرد: بر این اساس همچنان اگر این کشور بخواهد به برجام بازگردد باید ابتدا تعهدات گذشته را عینیت ببخشد.

وی ادامه داد: همچنین با عدم اجرای این تعهدات از سوی کاخ سفید، خسارات زیادی حاصل شد و ایران از دستیابی به حقوق خود عقب افتاد لذا در شرایط کنونی رفع و لغو تحریم ها و تضمین اینکه دولت این کشور با بهانه های مختلف مجددا از توافق هسته ای خارج نشوند از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه راه برای بازگشت آمریکایی ها به برجام وجود دارد و به صورت غیر مستقیم نیز از طرف اروپایی ها نظرات و حرف هایشان را منتقل می کنند، افزود: به عبارتی اروپایی ها و برخی از اعضای برجام واسطه انتقال مباحث و نظرات آنها هستند؛ منتهی فعلا بحث کشورمان با ۱+۴ است و این کشورها باید مطابق مکانیزم قانونی اجرای تعهدات داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که امروزه صداقت آمریکایی ها محرز نیست اما زیاده خواهی هایشان مشهود است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها