رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستانهای خراسان رضوی که ظرف ۱۰ روز اخیر کمتر از ۴۰۰ نفر بود هم‌اینک به ۴۲۵ نفر افزایش یافته است.

تعداد بستری‌شدگان کرونایی در خراسان رضوی به ۴۲۵ نفر افزایش یافت

دکتر محمد پهلوان افزود: ۳۱۳ نفر از این بیماران در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد یعنی مشهد و ۱۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی بستری هستند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۱۰ نفر از این بیماران کووید ۱۹ بخاطر وخامت وضعیتشان در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی تحت معالجه قرار دارند. شمار این دسته از بیماران کرونایی ظرف روزهای اخیر رو به افزایش گذاشته است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به روند افزایش تعداد بستری‌شدگان روزانه در بیمارستانها اشاره و بیان کرد: دیروز پنجم بهمن ماه ۱۸۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شدند. 

وی گفت: مراجعه شهروندان خراسانی به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان هم دیروز سه‌شنبه به هزار و ۲۴۰ نفر رسید. ۶۹۰ نفر شهروند مشکوک به بیماری کووید ۱۹ هم بطور مستقیم به بیمارستانهای خراسان رضوی مراجعه کردند. 

دکتر پهلوان همچنین به افزایش بیماران سرپایی و موارد بستری مرتبط با سویه اومیکرون ویروس کرونا اشاره و تاکید کرد: پیشگیری از وقوع موج ششم طغیان ویروس همه‌گیر و مهار تبعات آن علاوه بر تکمیل و پوشش فراگیر واکسیناسیون به شدت نیازمند رعایت پروتکلهای بهداشتی، استفاده از ماسک طبی صورت و رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع از سوی آحاد مردم است. 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد. 
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی پنج شهرستان در وضعیت زرد و یک شهرستان در وضعیت نارنجی و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.
 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر دیروز سه شنبه پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۳۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۳۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۵۵۹ نفر رسید.
در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۲۷۴ نفر رسید.
تا کنون ۶ میلیون و ۸۵ هزار و ۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
هزار و ۲۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۶۰ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۱۵۵ دُز اول، ۵۳ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۷۶۸ دُز دوم و ۱۵ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۰۴ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۹ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۴۲۷ دُز رسید.
در شبانه روز گذشته ۵۱۰ هزار و ۱۵۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
"پاندمی کرونا" در جهان، ۳۵۵ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۷۷۵ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۶۲۴ هزار و ۶۳۵ نفر را گرفته است. ۲۸۲ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۶۶۲ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۷۲ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۶۹۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۸۹۱ هزار و ۵۹۵ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد حذف شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها