آیت الله گرایلی استاد عالی حوزه علمیه مشهد، مدیریت حوزه علمیه خراسان بزرگ و امام جماعت حرم مطهر رضوی دعوت حق را لبیک گفت.

آیت الله گرایلی، دعوت حق را لبیک گفت

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله گرایلی امام جماعت حرم مطهر رضوی ظهر امروز دعوت حق را لبیک گفت.

آیت الله حسین گرایلی در سال ۱۳۲۲ در شهرستان بهشهر دیده به جهان گشود. از سال ۱۳۳۰ تحصیل را در مدارس شمال، کوهستان شمال، آغاز کرد و وی از اساتید حوزه علمیه بزرگ خراسان است که از سال ۱۳۳۰ به تحصیل در علوم دینی پرداخت. از اساتید ایشان می توان به حضرات آیات میلانی، فلسفی، کوهستانی، صالحی، موسوی‌نژاد و شمس اشاره کرد و  او در سال ۱۳۳۵ برای ادامه تحصیل به مشهد رفت و

آیت الله گرایلی مدت ۱۴ سال مدیریت حوزه علمیه خراسان بزرگ و ۲۰ سال عضویت شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان را عهده دار بوده است.

۴۰ سال تبلیغ در داخل و خارج کشور و امامت جماعت حرم مطهر رضوی و ۲۰ سال حضور تبلیغی در جمع زائران بیت الله الحرام از سوابق ایشان است.

همچنین متن اطلاعیه دفتر آیت الله حاج شیخ حسین گرایلی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

به اطلاع مردم عزیز و شریف و ولایتمدار ایران اسلامی و مشهد مقدس می‌رساند لحظاتی پیش روح بلند و ملکوتی فقیه انقلابی مجاهد و پیروی امام و رهبری حضرت آیت الله شیخ حسین گرایلی به ملکوت اعلی پیوست.

بیت معظم له رحلت این عالم ربانی را به حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و حوزه‌های علمیه بالاخص شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت گفته و از تمام علما سروران و عزیزانی که در این ایام سخت با دعای خویش و همدردی بیت ایشان را همراهی نمودند کمال تشکر را داریم.

زمان و مکان تشیع و مراسمات متعاقباً از طریق مجاری رسمی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها