رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهم دستگیر شده بیش از ۴ هزار قلم انواع داروی نایاب و کمیاب کشف شد.

دستگیری دارو فروش مجازی توسط پلیس فتا پایتخت

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با فروشندگان غیرمجاز دارو در فضای مجازی طی رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، یک صفحه اینستاگرامی با تعداد ۱۵ هزار دنبال کننده که اقدام به فروش انواع داروی نایاب و کمیاب می نمود مشاهده گردید.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات ویژه خود را آغاز کردند و با بهره گیری از روش های فنی و علمی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضایی مجرم در محل اختفای خود در یکی از مناطق حاشیه ای تهران دستگیر و بیش از ۴ هزار قلم انواع داروی کمیاب و نایاب از وی کشف شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان داشت: مجرم پس از انتقال به پلیس فتا پرده از نحوه اعمال مجرمانه خود برداشت و اظهار داشت داروهای فاسد و تاریخ گذشته را به جای داروهای اصلی با قیمت های گزاف به فروش می رسانده است.  

سرهنگ گودرزی افزود: پلیس فتا با رصدهای مستمر و شبانه روزی خود در فضای مجازی با کسانی سلامت مردم را بازیچه اهداف شوم خود قرار می دهند، مقتدرانه و مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه خرید و فروش محصولات دارویی در فضای‌ مجازی ممنوع است به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان ارائه داروهای تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، بهتر است هرگونه دارو و مواد بهداشتی را از داروخانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و خریداری شود و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری و یا اعلام هرگونه موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها