خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که آمریکا به دنبال غارتگری است نه مذاکره، تاکید کرد: همه تحریم‌ها باید به طور دائم لغو شود و ما تعلیق تحریم‌ها را قبول نداریم.

آمریکا به دنبال غارتگری است نه مذاکره/ همه تحریم‌ها باید لغو شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز (جمعه ۸ بهمن ماه) در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام‌خمینی (ره) برگزار شد، گفت: جهاد در عرصه سیاسی بسیار مهم است و نباید اجازه دهیم بیگانگان برای ما تصمیم بگیرند. ما به برکت انقلاب اسلامی، سرنوشتمان را خودمان تعیین می‌کنیم.

آیت الله خاتمی ادامه داد: در آستانه ماه رجب هستیم. این فرصت‌های الهی را باید دریابیم. روزه در ماه‌های رجب و شعبان مستحب و در ماه رمضان واجب است.

وی افزود: افتخارآفرینی جوانان عزیزمان در ورزش و ششمین صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی را تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم موفقیت آنان تداوم داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در جهان و کشورمان، تصریح کرد: بیماری کرونا، بیماری فراگیر است و لازم است دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. واکسن زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بسیار مهم است تا بتوانیم موج ششم کرونا را پشت سر بگذاریم.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: ائتلاف عبری و عربی مدام یمن را مورد هدف قرار می‌دهند. دیده می‌شود که سازمان‌های بین‌المللی در برابر این همه مظلوم کشی و آدم کشی خفقان گرفتند. مجامع بین‌المللی به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند، حقوق بشر است.

وی با اشاره به برپایی راهپیمایی ادامه داد: ما در راهپیمایی امروز به مردم یمن می‌گوییم که همراه آنان هستیم و این راهپیمایی دشمن شکن است.

امام جمعه موقت تهران گفت: چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در پیش داریم. جز با عنایت خداوند، این انقلاب پیروز نمی‌شد. دنیای استکبار و آمریکا از شاه حمایت می‌کردند اما مقاومت مردم زمینه‌ساز شد و باعث شد که شاه از کشور برود.

آیت الله خاتمی متذکر شد: تداوم انقلاب بسیار مهم است. ما باید غیرت دینی داشته باشیم و پای دین خود بایستیم. غیرت دینی در بزنگاه‌ها انقلاب را نجات داده و خواهد داد.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران، تاکید کرد: آمریکا در پی غارتگری است نه در پی مذاکره. آمریکا خواب و خیال غارتگری دارد؛ خوابی که هرگز تعبیر نخواهد شد.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: همه تحریم‌ها باید به طور دائم لغو شود و ما تعلیق تحریم‌ها را قبول نداریم.

وی گفت: قانون اساسی می‌گوید که ما با تمام دنیا بر اساس منافع متقابل می‌توانیم ارتباط داشته باشیم. البته با رژیم صهیونیستی هرگز ارتباط نخواهیم داشت. متاسفانه نسبت به سفر رئیس جمهور به روسیه بی مهری شد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اولویت ما در عرصه سیاست خارجی همسایگان هستند. ما می‌توانیم با ارتباط قانونی و عادلانه مشکلاتمان را حل کنیم. باعث افتخار ماست که رئیس جمهورمان از کرملین به کرمان و مناطق زلزله زده رفت.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها