وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور گفت: استان گیلان با بالاترین پوشش واکسیناسیون در نوبت های اول و دوم رکورددار بالاترین پوشش تزریق در جهان است.

گیلان رکورددار بالاترین پوشش واکسیناسیون کرونا در جهان است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه قطعاً وارد پیک ششم خواهیم شد، اظهار کرد: ویروس کرونا مداوم در حال رفت‌وآمد بوده و هدف اصلی وزارت بهداشت دفاع مردم در برابر این ویروس است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۳۰ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق‌شده افزود: گیلان در طرح ملی واکسیناسیون علیه کرونا تا ۹۵ درصد در نوبت اول و ۹۲ در نوبت دوم نه‌تنها در ایران بلکه در جهان رکورددار است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر لزوم رعایت بهداشتی از سوی مردم تأکید کرد و گفت: اهتمام به تزریق واکسن و لزوم مراقبت‌های بهداشتی ازجمله فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک می‌تواند بسیار در کنترل این بیماری مؤثر باشد.

عین‌اللهی با گلایه از عدم استقبال مردم به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا بیان کرد: علی‌رغم تأمین اعتبار موردنیاز برای تزریق نوبت سوم مردم استقبال چندانی از آن می‌کنند درحالی‌که هنوز دیر نشده و می‌توانند اقدام کنند.

وزارت بهداشت و درمان در جهت کنترل و پیشگیری از شیوع موج ششم بیماری کرونا در کشور خبر داد و افزود: همه مراکز بهداشتی و درمانی کشور علیرغم اینکه کار بهداشت درمان خسته شده‌اند در آمادگی کامل هستند.

عین‌اللهی همچنین در پرداخت فوق‌العاده خاص کارمندان بهداشت و درمان کشور نیز بیان کرد: پرداخت فوق‌العاده خاص کادر بهداشت و درمان علاوه بر خواست ما، مورد تأیید ما نیز بوده و برای تأمین اعتبار آن منتظر تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه‌وبودجه هستیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها