معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران بر همیاری همه ارکان کشور در جبران خسارات گردشگری ناشی از کرونا تاکید کرد.

 جبران خسارات گردشگری همیاری همه ارکان را می‌طلبد

به گزارش قدس آنلاین، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران صبح امروز  با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیران و مسئولان این وزارتخانه و جمعی از مقامات کشوری و لشکری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه از امروز تا سه‌شنبه - ۱۲ بهمن - به مدت ۴ روز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.

در مدت برگزاری این رویداد در بخش گردشگری نشست‌های متنوع، پنل‌ها، کارگاه‌ها و میزگردهای تخصصی با حضور اساتید و فعالان این حوزه برگزار می شود. فضایی مجزا هم برای مذاکرات B to B به صورت مجازی و حضوری برای فعالان و متخصصان صنعت گردشگری در نظر گرفته شده است.

همچنین در بخش صنایع‌دستی علاوه بر معرفی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی ملی و جهانی، بخشی برای نمایش آثار هنری اساتید و نام‌آوران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اختصاص داده شده است. در این نمایشگاه به منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان‌های کمتر برخوردار، غرفه‌های رایگان به هنرمندان ١٢ استان، اختصاص یافته است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی را در حالی افتتاح می‌شود که خوشبختانه بدلیل واکسیناسیون عمومی امید مجدد برای احیای گردشگری بوجود آمده و از ابتدای آبان ماه با از سرگیری صدور روادید با افزایش تقاضای گردشگری داخلی و ورودی برای سفر مواجه شدیم.

علی اصغر شالبافیان افزود: کرونا آسیب های زیادی به صنعت گردشگری زده است و جبران خسارات آن کمک و همیاری همه ارکان کشور را می طلبد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: صنعت گردشگری از ابتدای شیوع کرونا بیشترین مراقبت ها را انجام داده و لازمه رونق بیشتر رعایت کاملتر همین روند مراقبت است و وزارت میراث فرهنگی به عنوان دستگاه پیشگام دستورالعمل های نظارت را ابلاغ کرده است.  

وی گفت: در این دوره نمایشگاه پروتکل های ویژه برای حاضران و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.  

شالبافیان اظهار داشت: به منظور تعامل هر دو حوزه گردشگری و صنایع دستی این نمایشگاه به صورت مشترک برگزار شد. در حوزه صنایع دستی تسهیلات و امکانات برای هنرمندان شهرها و روستاهای صنایع‌دستی ملی و جهانی، بخشی برای هنرمندان و نام آوران و همچنین غرفه هایی برای هنرمندان استان های کمتر برخوردار فراهم شده است.  

وی گفت: غرفه های استانی به عنوان واحدی از کل همه ظرفیت های استانی را در سه حوزه تخصصی به نمایش می گذارند و تلاش شده است ظرفیت های گونه‌های مختلف گردشگری (سلامت خوراک مذهبی و ... ) هم معرفی شود.  

معاون گردشگری کشور بیان کرد: کارگاه های آموزش، نشست تبادل تجربیات و پنل های تخصصی در حاشیه این نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.  

شالبافیان گفت: وسعت نمایشگاه این دوره ٢٨ هزار متر مربع و در ١٠ سالن است و نسبت به نمایشگاه سال قبل ٢.۵ برابر افزایش دارد که نشانگر آغاز فصل امید به آینده گردشگری در پساکرونا است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها