رییس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: در این دوره نمایشگاه بیش از ۵۰۰ حمله سایبری همه جانبه را رد کردیم، حملاتی که به سامانه اطلاعاتی و دیگر سامانه‌های نمایشگاه شد.

 ۵۰۰ حمله سایبری را خنثی کردیم

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتمین روز از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، از مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بازدید کرد و در جریان جزییات این رویداد فرهنگی قرار گرفت.

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی، رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و معاونان و مدیران نمایشگاه مجازی حضور داشتند.

رمضانی در این دیدار با ارایه توضیحاتی از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، وزیر فرهنگ را از روند برگزاری آن مطلع کرد.

وی اظهار داشت: ۱۰ سامانه در این نمایشگاه مشغول به فعالیت هستند، کنترل کردن کد ملی، سامانه بانکی و... و روان نگه داشتن این سامانه ها برای استفاده مردم کار بزرگی است. با توجه به مشکلاتی که در سال گذشته اتفاق افتاد، ما در این دوره هیچ مشکلی حیاتی نداشتیم و با برنامه ریزی و هوشیاری توانستیم بیش از ۵۰۰ حمله همه جانبه را رد کنیم، حملاتی که به سامانه اطلاعاتی ما و دیگر سامانه ها وارد شد.

رییس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اشاره به این که مجموعا ۵۰ نهاد و سازمان در این نمایشگاه همکاری داشته اند، گفت: از وزارت علوم، وزارت کشور، وزارت بهداشت، وزارت ارتباط و فناوری اطلاعات، شرکت ملی زیرساخت، شرکت پست و... که همکاری با آنها از طریق مکاتبات وزیر ارشاد ممکن شده است، در این رویداد به طور مستقیم و غیرمستقیم حضور دارند.

رمضانی ادامه داد: مجموعا اتفاقاتی که روی داد، این نمایشگاه را به عنوان جریانی ملی در کشور تبدیل کرده و این برنامه را یک برنامه کشوری ساخت.

وی با اشاره به موضوعات پرفروش نمایشگاه، گفت: موضوعات کودک و نوجوان و بعد از آن ادبیات در این رویداد بیشترین خریدار را داشته اند. ما در این دوره سه هزار و ۵۰۰ آدرس روستایی بدون پلاک داریم.

رییس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با اشاره به بازه های خرید مردم، گفت: اوج های مختلفی را در روزهای مختلف داشته ایم، برای مثال روز گذشته، به همه اعضای کتابخانه های عمومی اطلاع رسانی کردیم و شب گذشته یکی از پرفروش ترین ساعت‌های ما بود.

وی درباره تجربه این دوره از نمایشگاه برای مخاطبان گفت: آن چه مجموعه خریداران نمایشگاه تجربه کردند، روانی و سهولت در خرید است. ما تا کنون ۳۱۰ میلیون درخواست داریم و بیش از ۲۵ هزار تماس با مرکز پاسخگویی داشتیم. از سوی دیگر سه هزار و ۸۰۰ تماس بازگشتی داشتیم، یعنی همکاران ما موضوع را پیگیری کرده و آن برگرداندیم، در نظرسنجی بعد از تماس نیز، ۸۲ درصد آرا به پاسخگویی، مثبت و خیلی خوب بوده است.

رمضانی با بیان این که در این رویداد، فرصت برابر برای همه مخاطبان فراهم شده است، گفت: در نمایشگاه امسال مخاطب چابهاری از ناشر تبریزی کتاب خریده است. این نشان می دهد ناشران کشور فرصت برابر برای ارایه کار خود پیدا کرده اند و این فرصت برای همه ناشران فراهم شده است، البته چون ناشران شهرستانی شناخته نشده اند، کمتر مخاطب دارند.  

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جریان این بازدید، با مشارکت در پویش نذر کتاب نمایشگاه مجازی کتاب تهران، هزار نسخه کتاب را به کودکان و نوجوانان دو منطقه کمتربرخوردار، پُل دختر و جیرفت کرمان اهدا کرد.

خانه کتاب و ادبیات ایران پویش ملی نذر کتاب را با یاری خیرین و حامیان حقیقی و حقوقی همزمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و با هدف رساندن کتاب به علاقه‌مندانی که امکان خرید کتاب ندارند، اجرا می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها