نیروهای امنیتی لبنان بیش از ۱۵ عضو شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی را که در مناطق مختلف این کشور تا سوریه فعالیت می‌کردند، در یکی از بزرگترین عملیات‌ ضدجاسوسی که از سال ۲۰۰۸ انجام شده است، متلاشی کردند.

انهدام بزرگترین شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان

به گزارش قدس آنلاین، شاخه اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان چهار هفته پیش، پس از هماهنگی با دادستانی و رهبری نیروهای امنیت داخلی این کشور، عملیات ضدجاسوسی علیه مزدوران رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

الاخبار نوشت: با وجود تعداد زیاد مظنونان در ارتباط با اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی، این عملیات بسیار محرمانه در ضمن پاسخ سؤالات بازداشت شدگان در مورد دلایل دستگیری در پرونده های کلاهبرداری و مواد مخدر به دست آمد.

این بزرگترین عملیات سرویس امنیتی لبنان علیه مزدوران «موساد» است که طی چهار هفته توانست پرونده‌های مربوط به ده‌ها مظنون را که در گسترش این شبکه های جاسوسی رژیم صهیونیستی به طور مستقیم یا غیرمستقیم و با داده‌های مرتبط با اهداف این رژیم دست داشتند، توقیف کند.

تحقیقات نشان می دهد که رژیم اشغالگر اسرائیل موفق به برقراری ارتباط با تعدادی از کارکنان سازمان‌ها و انجمن‌های غیردولتی لبنان شده و آنها را برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد وضعیت سیاسی و اجتماعی، اطلاعات مربوط به املاک و منازل در مناطق جنوب لبنان و نیز اطلاعاتی در مورد مراکز «جنبش حزب الله» و برخی از مراکز ارتش و اطلاعات در مورد افراد این جنبش استخدام کرده است.

الاخبار افزود: مشخص شد که این تیم جاسوسی در اردوگاه هایی در لبنان کار متمرکزی را روی گروه‌های «حماس» آغاز کرده و اشغالگران خواستار نظارت بر ورود و خروج فلسطینی ها به این اردوگاه‌ها و نظارت بر برخی مکان‌هایی بودند که قصد داشتند برای اهداف نظامی استفاده کنند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که در میان دستگیر شدگان، مهندسان ارتباطات نیز هستند و از یکی از آنها خواسته شده بود که برای ایجاد مراکز ارتباطی با رژیم صهیونیستی در بیروت، برنامه ریزی کند.

الاخبار فاش کرد که مکانیسم ارتباط مظنونان و اپراتورهای آنها و نحوه تحویل وجوه به مزدوران از طریق وب‌سایت‌ها و اتاق‌های گفت وگوی بسته و یا با برقراری تماس تلفنی از طریق خطوط تلفن لبنان صورت می گرفته است.

همچنین بیشتر جذب نیرو از طریق شبکه های اجتماعی صورت گرفته و انگیزه تعدادی از دست اندرکاران به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی، نیاز به پول بوده است.

الاخبار ادامه داد: منبع این بودجه کشورهای آمریکای لاتین، اروپای شرقی، آفریقا و آسیا است و مشخص شد که این پول ها به مقدار کمی منتقل شده تا توجه ها را جلب نکند، زیرا در دسته کمک های ارسال شده توسط مهاجران لبنانی به خانواده های آنها طبقه بندی می شود.

تعداد بازجویی شدگان درباره این پرونده در یک ماه گذشته از ۳۵ نفر گذشته و حدود ۲۰ نفر از آنها توسط سرویس امنیتی لبنان دستگیر شدند.

تحقیقات نشان می دهد که حداقل ۱۲ نفر از بازداشت شدگان از هدف صهیونیست ها آگاه بودند و بقیه گمان می کردند که برای نهادهای بین‌المللی یا سازمان های غیردولتی کار می کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها