رئیس سازمان سینمایی گفت: ما خواهان حضور خانم‌ها در این هیئت بودیم اما خانم‌های سینماگری که به آنها مراجعه کردیم به دلیل شرایط کاری‌شان فرصت حضور نداشتند.

 بانوان سینماگر به دلیل درگیری‌های کاری حضور در هیات داوران را نپذیرفتند

به گزارش قدس آنلاین، محمد خزاعی  در پاسخ به این پرسش که چرا زنان در هیئت داوری جشنواره چهلم حضور ندارند و این فقان ناشی از یک کج‌سلیقگی است، گفت: این موضوع کج‌سلیقگی نیست و ما فعالیت خانم ها در جشنواره را داشته ایم؛ همچنان که در هیئت انتخاب خانم پوران درخشنده را داشتیم.

وی افزود: در حقیقت ما خواهان حضور خانم‌ها در این هیئت بودیم اما خانم‌های سینماگری که به آنها مراجعه کردیم به دلیل شرایط کاری‌شان فرصت حضور نداشتند.

خزاعی در پاسخ به این پرسش که آیا این چیدمان می‌تواند نشان دهد که نوعی از تفکیک جنسیتی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم که این چینش نشان از موضوع خاصی نیست و ممکن است در یک دوره از جشنواره ۵ نفر از این اعضا خانم باشند؛ و اگر چنین اتفاقی رخ دهد آیا آقایان باید به این‌موضوع اعتراض کنند؟

وی ادامه داد: در نتیجه اگر این امکان محقق می‌شد و خانم‌ها می‌توانستند در این جمع حضور بیابند شرایط بهتر می‌شد اما کسانی که ما به آنها مراجعه کردیم، گرفتار کار بودند؛ به همین دلیل موضوع تفکیک جنسیتی در اینجا اساسا درست نیست.

رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: در شرایط حاضر هرکس می‌تواند بر اساس سلایق و علائق خودش کار بکند و این‌ موضوع ربطی به زن بودن و یا مرد بودن ندارد؛ ان‌شاءالله در دوره‌های بعدی این‌موضوع هم حل می‌شود اما عمدی در کار نبوده که ما بخواهیم جمع را مردانه کنیم. ضمن این‌که خود بیماری کرونا هم باعث شده‌است تا ترغیب برای حضور در چنین مجامعی کمتر باشد؛ همچنان که بسیاری از نامزدهای ما برای حضور در هیئت داوران به ما می‌گفتند که ترجیح می‌دهیم در مجامع عمومی حاضر نشویم.

خزاعی یادآور شد: نباید نادیده بگیریم که این بیماری ترس ابتلای اعضای خانواده را برانگیخته‌است؛ همچنان که با یکی از کارگردان‌های خانم تماس گرفتیم و خواستیم که در شورای داوری حضور داشته باشد اما به دلیل نگرانی از ابتلاء پدر و مادرش از این موضوع خودداری کرد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها