تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: ایران گول دستکش مخملی آمریکا را نمی خورد.

باید بدون تعجیل، تصمیمات شجاعانه گرفت/ گول دستکش مخملی آمریکا را نمی خوریم

به گزارش قدس آنلاین، تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) در مراسم تجدید بیعت وزیر خارجه و تعدادی از کارکنان دستگاه دیپلماسی کشور با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سخنانی با اشاره به برگزاری مذاکرات وین اظهار کرد: در جامعه اکنون در ایامی هستیم که چشم امید و انتظارش به قوت و امانت دوستانی است که پیگیر حل مشکلات کشور در عرصه سیاست خارجی هستند.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه میزان دشمنی دشمنان با مردم ایران مشخص است و کسی در این موضوع تردید ندارد، گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی خباثت های دشمنان از سوی غرب و شرق بوده و در رأس دشمنان ایران همواره آمریکا و مقامات آمریکایی بوده و هستند و احتمالا خواهند بود.  

وی در همین ارتباط افزود: رهبر معظم انقلاب چند سال قبل در مورد آمریکا تعبیر دست چدنی زیر دستکش مخملی را به کار بردند، البته دست ما فولادی است و با دست چدنی دشمن خورد نمی شود و ما گول دستکش مخملی را هم نمی خوریم.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با بیان اینکه حوزه سیاست خارجی مثل برخی دیگر از حوزه ها، حوزه اعتماد صددرصد نیست بلکه حوزه توجه به قدرت و همچنین خیرخواهی برای ملت و توجه به منافع ملت و کشور است، تصریح کرد: همه کسانی که دوستدار مملکت هستند باید به مسئولان مذاکره کننده کشور و مسئولان وزارت خارجه آقای امیرعبداللهیان اعتماد کنند.

وی با اشاره به سابقه عملکردی مقامات وزارت خارجه در طول این سال ها و تأکید بر این موضوع که کسی در امانت آن ها شک و شبهه ای ندارد، گفت: امانت به معنای خیر کشور است. باید منافع و مصالح کشور در نظر گرفته شود و باید به این موضوع توجه داشت که جایگاه مسئولیت، جایگاه خطر کردن و داشتن شجاعت لازم است.

سیدحسن خمینی با تأکید بر اینکه کار برای خدا و مردم با قوت، امانت داری و خیرخواهی و قدرت کارشناسی مورد لطف خداوند قرار می گیرد و دعای خیر مردم را به همراه خود دارد، گفت: باید با یک عزم جزم البته با دوراندیشی بدون تعجیل و بدون اینکه کسی فکر کند در حال دست و پا زدن است تصمیمات شجاعانه گرفته شود. چرا که جایگاه مسئولیت، جایگاه اخذ تصمیمات شجاعانه است.

وی افزود: جامعه ما حتما به دوستانی که در این مسند به ایفای مسئولیت مشغول هستند اعتماد داشته و دارند و ایام گذشته و عملکرد آقای وزیر طی سال های گذشته ظرفیت ایشان و دوستان ایشان را نشان داده است. مردم به حق انتظاراتی دارند. مردم باید اعتماد کنند، پشتیبانی کنند، به دلسوزی مسئولان مربوطه در این زمینه اعتماد داشته باشند تا بتوانیم از گردنه هایی که دشمنان برای ما ایجاد می کنند عبور کنیم.

 وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری از تمامی مدیران و کارکنان وزارت خارجه که بر حسب وظیفه در این مراسم شرکت کرده اند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها