۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 787209

پیکان و استقلال در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال در ورزشگاه شهید دستگردی به مصاف هم رفتند که این بازی بانتیجه یک بر صفر به سود استقلال تمام شد.

احتمال دربی در جام حذفی قوت گرفت

نیمه نخست بازی استقلال و پیکان کم افت و خیز پیگیری شد و دو تیم بازی کسل‌کننده‌ای به نمایش گذاشتند. البته پیکان روی یک حرکت ترکیبی در دقیقه ۳۰ می‌توانست دروازه استقلال را باز کند که شوت فلاح در موقعیت تک به تک با واکنش خوب علیرضا رضایی همراه شد تا گلی به ثمر نرسد. استقلال هم در اوایل بازی روی ضدحمله‌ای که با حرکت تند و تیز امیرحسین حسین‌زاده آغاز شد، می‌توانست به گل برسد اما آرمان رمضانی قدر پاسی که یامگا به او داده بود را ندانست.

نمایش استقلال و پیکان در نیمه دوم بهتر از نیمه اول بود و توانستند موقعیت‌های خوبی روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند. اولین موقعیت خطرناک را پیکان در دقیقه ۵۷ خلق کرد، جایی که مجتبی حق‌دوست با پاس ابراهیم صالحی در موقعیت تک به تک با رضایی قرار گرفت و می‌توانست دروازه استقلال را باز کند اما رضایی به خوبی از محوطه جریمه خارج شد و خودش را مقابل شوت حق‌دوست قرار داد تا مانع از باز شدن دروازه تیمش شود.

در این نیمه یک اتفاق نگران کننده هم رخ داد، زمانی که فلاح، بازیکن پیکان در محوطه جریمه استقلال تصمیم به زدن شوت آکروباتیک کرد اما برخورد پای او به سر دانشگر، منجر به بی‌هوش شدن این بازیکن استقلال برای چند لحظه شد. البته این بازیکن پس از چند دقیقه به شرایط بازی برگشت و برای استقلال بازی کرد.

دو تیم در نود دقیقه زورشان به‌هم نرسید تا بازی به وقت های اضافه برود. با شروع وقت های اضافه این استقلال بود که نشان داد برای پیروزی انرژی و کیفیت لازم را دارد. اتفاقاً در همان شروع بازی این مطهری بود که روی یک حرکت زیبا توانست قفل دروازه میزبان را باز کند و نشان دهد اگر فرهاد بیشتر به او بازی دهد از سایر مهاجمان استقلال تأثیرگذارتر است. در ادامه پیکان برای جبران گل جلو کشید و سروپا حمله شد به طوری که در همان نیمه اول وقت‌های اضافی دوبار می‌توانست دروازه رضایی را باز کند که هر دوبار توپ به تیر دروازه استقلال اصابت کرد و حاصلی برای شاگردان مجتبی حسینی نداشت. در نیمه دوم وقت‌های اضافه و در حالی که خستگی در ساق‌های بازیکنان دو تیم کاملاً مشهود بود، اتفاق خاصی نیفتاد تا شاگردان فرهاد مجیدی با نتیجه یک بر صفر پیروز این دیدار باشند. استقلال با این پیروزی به جمع هشت تیم مرحله بعد رسید و باید منتظر قرعه کشی سازمان لیگ باشد تا حریفش در این مرحله مشخص شود. آیا شاهد دربی در این مرحله خواهیم بود؟

برچسب‌ها