رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند تعداد بیماران بستری و سرپایی در خراسان رضوی همچنان افزایشی است و بیشتر مناطق استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

روند افزایشی بیماران کرونا در خراسان رضوی/مراجعه ۱۰۵۲ بیمار به اورژانس‌ها

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد پهلوان  اظهار کرد: : طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند که از این تعداد ۲۴۳ بیمار در مراکز تحت پوشش این دانشگاه قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۳۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند و سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد، ۸۳۳ بیمار است. روند تعداد بیماران بستری و سرپایی در استان خراسان رضوی همچنان افزایشی است و بیشتر مناطق استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

پهلوان ادامه داد: اکنون ۲۵۹ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که ۱۹۷ نفر از این بیماران در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت ویژه قرار دارند. متاسفانه امیکرون در افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند و دارای  بیماری زمینه‌ای هستند، شدیدتر است.  

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد:  طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۷۴ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب و  ۱۰۵۲ بیمار به اورژانس بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

 وی تاکید کرد: از عموم مردم خواستاریم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا و مراکز درمانی سطح یک و دو مراجعه کنند و از حضور مستقیم به بیمارستان‌ها خودداری کنند. رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون بهترین راهکاربرای  پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها