وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با وزیر فرهنگ لبنان گفت: برای سال آینده اهتماممان در سازمان سینمایی و بنیاد رودکی تولیدات مشترک با کشورهای منطقه است.

ساخت تولیدات مشترک سینما و موسیقی با سایر کشورها

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی که به منظور افتتاح هفته فرهنگی ایران در بیروت و دیدار با مقامات سیاسی و شخصیت های فرهنگی لبنان به این کشور سفر کرده است، اظهار کرد: همانگونه که پیشتر گفته شد، مقصد اول دیپلماسی فرهنگی ایران در دولت مردمی، لبنان است و خوشحال خواهیم بود تفاهمنامه کامل و جامعی در ماه‌های آینده به امضا برسد تا اقدامات مشترک برنامه ریزی و اجرا شوند.

وی با اشاره به دیدارهایش با مقامات سیاسی لبنان خاطرنشان کرد: فضای خوبی بین مقامات لبنانی برای کارهای مشترک وجود دارد و ما به عنوان متولیان فرهنگ و هنر دو کشور باید عملیاتی تر در این حوزه مذاکره کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با برشمردن امکانات وزارتخانه و توجه ویژه دولت مردمی به این عرصه گفت: اساسا انقلاب ما فرهنگی بود و کمک های دولت آیت الله رییسی در چند ماه شروع به کار برای رونق این عرصه مثال زدنی است. در سال های اخیر در جمهوری اسلامی بخش خصوصی و غیر دولتی در حوزه فرهنگ خیلی خوب وارد شده و بخش مهمی از تولیدات هنری ما توسط این بخش انجام می شود.

وی ادامه داد: در دولت جدید اتفاقات مهمی در بودجه فرهنگ و هنر افتاده است و الحمدلله دولت و شخص رییس جمهور بنایشان بر توجه به فعالیتهای فرهنگی هنری و دغدغه های معیشتی هنرمندان ست.

اسماعیلی افزود: علاوه بر بودجه های مرسوم وزارت ارشاد، وزارتخانه های اقتصادی نیز باید دو درصد از بودجه شان را در حوزه فرهنگ و هنر هزینه کنند که مدیریت آن با وزارت فرهنگ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفر خود به لبنان گفت: در دوره جدید بنایمان توجه به دیپلماسی فرهنگی است. ان شاءالله بتوانیم فضای فرهنگی هنری مشترک را فراهم کنیم و به تولیدات مشترک دست یابیم.

وزیر فرهنگ لبنان نیز در این دیدار ضمن تشکر از سفر محمد مهدی اسماعیلی به بیروت و برگزاری هفته فرهنگی ایران گفت: در زمان و روزهای تلخ و سختی های سیاسی و اقتصادی، فرهنگ دریچه امید به آینده است. در اصل، سیاست هم باید کار فرهنگی تلقی شود.

محمد وسام المرتضی افزود: بحرانی که در لبنان دچارش هستیم از نوع فرهنگی و آگاهی است. دشمنان لبنان از طریق خلاء فرهنگی به سراغ مان آمدند و آشنایی دیرین و تمدنی ایران و لبنان و اقدامات مشترک در این عرصه می تواند روزهای امیدوارکننده ای در آینده رقم بزند.

وی با تمجید از نام وزارت فرهنگ ایران گفت: فرهنگ در واقع باید منجر به آگاهی شود. تولیدات فرهنگی و هنری باید تغییری در زندگی مردم ایجاد کند و آن ها را به حقوق و وظایف خود آگاه تر کند. لذا کلمه « ارشاد» در وزارت فرهنگ ایران به درستی انتخاب شده است.

وی در پایان از برگزاری هفته فرهنگی لبنان در تهران و امضای تفاهمنامه و تولیدات مشترک استقبال کرد.

منبع: ایسنا 

برچسب‌ها