قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

نِیشِن

نشریه نیشن که قدیمی ترین هفته نامه در حال چاپ آمریکا محسوب می شود، در تازه ترین شماره خود با طراحی جالبی بر روی جلد، به وقایع اوکراین واکنش نشان داده است. این مجله با طراحی زیبایی از موشک و تیر که نشانه جنگ است و یک کبوتر به عنوان نماد صلح و با انتخاب تیتر «جنگ و صلح در اوکراین» که نیم نگاهی به رمان مشهور روسی نیز دارد، امکان ادامه جنگ یا صلح در اوکراین را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. نیشن همچنین در مقاله ای با عنوان «آیا موزه ها در بحران قرار دارند؟» به نگرانی ها در مورد امنیت موزه های تاریخی اوکراین و دیگر کشورهای جهان که زیر سایه جنگ هستند پرداخته است.

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در تازه ترین شماره خود ترجیح داده در طراحی روی جلد این مجله به موضوعی خاص در مورد جنگ روسیه با اوکراین اشاره نکرده و در یکی از کم سابقه ترین حرکت های تاریخ انتشار خود، بدون هیچ تیتر و نوشته ای و تنها با طراحی پرچم اوکراین که از میان آن خون می چکد، به این حوادث واکنش نشان داده است. این مجله اما در مقاله های مربوط به بحران، تغییرات گسترده ژئوپلیتیک جهانی به خاطر این جنگ را مورد بررسی قرار داده و همینطور در مقاله دیگری ایده اعلام ممنوعیت پرواز بر فراز اوکراین را نه تنها خطرناک بلکه بیهوده لقب داده است.

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود با انتشار عکسی تکان دهنده از ساختمان های تخریب شده در اوکراین که توسط موشک باران ارتش روسیه ویران گشته اند، همانطور که پیش بینی می شد دیدگاه تندی را نسبت به روسیه در پیش گرفته است. این نشریه با انتخاب تیتر «نبرد برای کی‌یف» این مبارزه را نه تنها برای این کشور بلکه آنطور که این مجله آن را تعبیر کرده، «نبرد برای جایی است که تمام آزادی قاره اروپا در خط مقدم آن حمله» قرار دارد.

ایندیا تودی

هفته نامه ایندیا تودی چاپ کشور هند، در تازه ترین شماره خود همانگونه که از کشور هند پیش بینی می شد، موضع محافظه کارانه تری نسبت به نشریات غربی در مورد حمله روسیه به اوکراین اتخاذ کرده است. این مجله با انتخاب عکسی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که در آن بسیار خوشتیپ به نظر می رسد، تیتر «رولِتِ روسی» را انتخاب کرده، و این جنگ را با توجه به نزدیکی روابط روسیه و هند، دلیلی برای مشاجره احتمالی هند با دیگر کشورهای جهان بر سر روسیه پیش بینی می کند.

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر در تازه ترین شماره خود همانگونه که پیش بینی می شد پرونده ای بلند بالا را به جنگ روسیه با اوکراین اختصاص داده است. این مجله بدون اشاره به دیگر مقالات چاپ شده در این شماره بر روی جلد، فقط تیتر اصلی «خشم پوتین» و طراحی روی جلدی که رئیس جمهور روسیه را آنقدر خشمگین نشان می دهد که ساختمان های مشهور میدان سرخ مسکو به خاطر آن مانند موشک به پرواز در آمده اند را به تصویر کشیده است. شش تن از بهترین مقاله نویسان اسپکتیتر وظیفه جمع آوری پرونده ویژه جنگ روسیه با اوکراین در این شماره را به عهده داشته اند.

فارِن اَفِرز

نشریه فارن افرز که هر دو ماه یک بار به چاپ می رسد، در تازه ترین شماره خود در پرونده ای، وضعیت جدید و آینده منطقه خاورمیانه را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. در حالی که معلوم نیست این نشریه چرا تنها تصور قدیمی مربوط به خاورمیانه را با صحرا و بیابان هایش برای طراحی روی جلد انتخاب کرده، با تیتر «خاورمیانه به پیش می رود» ( که در طراحی روی جلد به شکل عجیبی در مقابل فردی از خاورمیانه در این پیش روی تپه ای از ماسه در بیابان به چشم می خورد)، به تلاش کشورهای خاورمیانه برای پیدا کردن نظم جدید خود پس از ترک این منطقه توسط ایالات متحده آمریکا می پردازد.

واشینگتن اِگزَمینِر

هفته نامه واشینگتن اگزمینر در تازه ترین شماره اش از دیدگاه خاص خود به جنگ روسیه و اوکراین و به دست گرفتن رهبری جنگ روسیه توسط پوتین پرداخته است. این نشریه تیتر «آتش پوتین» را انتخاب کرده و در طراحی روی جلد خود رئیس جمهور روسیه را با سلاح شعله افکن در حال آتش زدن اوکراین نشان می دهد. واشنیگتن اگزمینر در همین رابطه ظهور نظم جدید جهانی را زیر ذره بین برده است. این مجله همچنین در مقاله ای به اشتباهاتی که در برداشت از اعمال و صحبت های آبراهام لینکلن رئیس جمهور تاثیرگذار ایالات متحده در این کشور صورت می گیرد نگاهی انداخته است.

وایِرد

ماهنامه وایرد که همیشه در مجله خود تلاش دارد تاثیرگذاری فناوری های جدید را بر اقتصاد و سیاست جهانی مورد بررسی قرار دهد، در تازه ترین شماره خود نگاهی به تاثیرگذاری پلتفرم پیامرسانی که در ایران فیلتر اما همچنان محبوب است انداخته است. این مجله معتقد است پیامرسان تلگرام سیاست هایی کاملا در تضاد و مقابله ای را با شبکه اجتماعی مشهور فیسبوک دارد، و اینکه تلگرام چگونه یک پلتفرم بی نقص و عالی در خصوص برنامه ریزی برای شورش ها محسوب می شود.

تایم

ماهنامه تایم در جدیدترین شماره خود همانگونه که پیش بینی می شد به بحران جنگ روسیه در اوکراین پرداخته و با قدرت هرچه تمامتر به هواداری از اوکراینی ها می پردازد. این نشریه با انتخاب هاله ای از رنگ آبی و زرد به نشانه پرچم اوکراین در طراحی روی جلدش، در حرکتی کم نظیر تیتر اصلی خود را به زبان روسی نوشته که در آن جمله ولودومیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین یعنی «زندگی بر مرگ پیروز است و روشنایی بر تاریکی» به چشم می خورد. همانطور که حدس زده می شود، تایم، ستایش مخصوصی نیز برای زیلنسکی کنار گذاشته و او را یک قهرمان لقب داده است.

اَمِریکَن کَنسِرواتیو

نشریه امریکن کَنسِرواتیو که هر دو ماه یکبار به چاپ می رسد، در تازه ترین شماره خود تلاش دارد به یکی از سوالات مهمی که بسیاری از کشورها با آن دست به گریبان هستند پاسخ دهد که آیا می توان کارتل های قاچاق مواد مخدر و یا قاچاق انسان، کودکان، زنان و مشابه آن را به عنوان یک سازمان تروریستی لقب داد؟ این مجله همچنین به انتقاد از تلاش ها برای گسترش وارد کردن هر چه بیشتر سیستم های مختلف واقعیت های مجازی به زندگی عموم مردم پرداخته و آن را توطئه ای توسط ثروتمندان جهان لقب می دهد که زندگی واقعی پر از رفاه را برای خود و زندگی مجازی پوچ را برای دیگران می خواهند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها