رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه حدود ۱۷۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های خراسان رضوی بستری می شوند که سهم بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد روزانه ۱۳۰ بیمار است.

۱۷۰ بیمار جدید کرونایی روزانه در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمد پهلوان گفت: در حال حاضر حدود ۶۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۱۸۲ بیمار بدحال کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان خراسان رضوی تحت درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر از بیماران کرونایی خراسان رضوی ۵۴۵ بیمار در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که از این تعداد ۱۴۸ بیمار بد حال در بخش های مراقبتهای ویژه این دانشگاه تحت درمانند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین روزانه ۳۰۴ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۱۰۷ هزار و ۱۶۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۸ هزار و ۴۳۳ تن رسیده است.

تاکنون ۶ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۲۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۴۷ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۸۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تاکنون ۶۳ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۹۲ دُز اول، ۵۵ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۸۴۲  دُز دوم و ۲۴ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۳۴۸  دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۳ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۲۸۲ دُز رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها