بیش از ۲۰ دفتر با تقویت نیرو و افزایش تعداد قفسه‌ها در ورودی‌های اصلی و فرعی حرم مطهر رضوی در حال ارائه خدمات متنوع به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در ایام نوروز ۱۴۰۱ است.

ارائه خدمات متنوع به زائران نوروزی در دفاتر ورودی حرم رضوی/ از امانت وسایل تا شارژ تلفن همراه

به گزارش قدس آنلاین، این دفاتر زیر نظر اداره امانات و نگهداری اشیای پیداشده حرم مطهر رضوی در حوزه امانات وسایل، دریافت و استرداد اشیای ارزشمند و همچنین صندلی چرخ‌دار و پتوی امانی به ارادتمندان حضرت رضا(ع) خدمات‌رسانی می‌کنند.
 
امانات وسایل مختلف

۱۶دفتر در حوزه امانات وسایل همچون کیف و چمدان و تحویل صندلی چرخ‌دار امانی در ۱۰ ورودی اصلی و فرعی سطحی و زیرسطحی بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) فعالیت می‌کند به‌طوری‌که در برخی از ورودی‌های اصلی همچون باب الرضا(ع) دو دفتر امانات وسایل فعال است.  
همچنین با توجه به حجم بالای زائرانی که مستقیم از پایانه مسافربری و فرودگاه از طریق باب الرضا(ع) به حرم مطهر مشرف می‌شوند، یک دفتر مجزای امانت چمدان نیز در این ورودی فعال است.
 
تحویل صندلی چرخ‌دار امانی

۷دفتر از ۱۶ دفتر مذکور به ارائه خدمات تحویل صندلی چرخ‌دار امانی برای استفاده زائران سالمند و توان یاب اختصاص دارد که این دفاتر در ورودی‌های اصلی و پارکینگ‌های ۳ و ۱ فعال است. این دفاتر در برخی ورودی‌ها به‌صورت مجزا خدمات‌رسانی می‌کنند، به‌طور مثال در ورودی شیخ طوسی، ۲ دفتر جداگانه برای تحویل صندلی چرخ‌دار وامانت وسایل وجود دارد، اما در ورودی‌های زیرسطحی در پارکینگ‌ها فقط دفتر تحویل صندلی چرخ‌دار وجود دارد که خدمات امانات وسایل را هم انجام می‌دهند.
ظرفیت این دفاتر با تجهیز و آماده‌سازی ۳۰۰ صندلی‌ چرخ‌دار به مناسبت نوروز به بیش از هزار و ۴۰۰ صندلی چرخ‌دار امانی رسیده است.  
 
دریافت امانی وجوه نقدی و اشیای ارزشمند

همچنین ۹ دفتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند در ۵ ورودی‌ اصلی حرم مطهر و صحن‌های انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و آزادی و رواق دارالحجه، آماده دریافت و استرداد وجوه نقد، طلاجات، مدارک و سایر اشیای ارزشمند زائران و مجاوران همچون گوشی تلفن همراه است. ارائه خدمات شارژ تلفن همراه، از دیگر خدمات این دفاتر به شمار می‌آید.  
خدمت شارژ تلفن همراه در ۴ جایگاه‌ ویژه در رواق‌های امام خمینی(ره)، شیخ طوسی و شیخ حُر عاملی نیز به ارادتمندان حضرت رضا(ع) ارائه می‌شود.
هر وسیله‌ای که در دفاتر امانات حرم مطهر رضوی از زائر یا مجاور گرفته شود، به او در قبال آن قبض رسید داده می‌شود. این قبض‌ها در دفاتر امانات وسایل دستی ثبت‌شده، اما در دفاتر امانات اشیای ارزشمند، به‌صورت سیستمی ثبت می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها