ارزیابی شرایط حاکم بر فدراسیون فوتبال بیانگر این واقعیت است که برخلاف ادعای مدیران فدراسیون فوتبال کادر فنی تیم ملی از حاشیه امنیت کامل برخوردار نیست. مسئله مهمی که بسیاری از فوتبالی‌ها را نگران کرده است سردرگمی مدیران فدراسیون فوتبال نسبت به اتفاقات پیرامون تیم ملی و آماده سازی این تیم برای حضوری پر قدرت در رقابت‌های جام جهانی است.

در شرایطی که بسیاری از ملی‌پوشان در صحبت‌های خود به صراحت اعلام کردند تیم ملی نیاز به تدارکات قوی و پشتیبانی قدرتمند برای کسب موفقیت در جام جهانی دارد، فعلاً هیچ خبری از برنامه ریزی برای برگزاری دیدارهای دوستانه و تدارکاتی و اردوهای بلندمدت نیست، به همین دلیل برخی بازیکنان تیم ملی برای سرپرست فدراسیون فوتبال پیغام فرستاده‌اند که اگر این فضا تداوم داشته باشد، باید منتظر یک شکست دور از انتظار و ناکامی بزرگ باشیم!
اما همه مسائل فوتبال ملی به اینجا ختم نمی شود، منابع خبری مدعی شدند فضای غیر دوستانه و نامطلوب میان بازیکنان ملی پوش استقلال و پرسپولیس در اردوی تیم ملی است، به گونه‌ای که اگر برخی بزرگ‌ترها پادرمیانی نمی کردند، ممکن بود در جریان اردوی تیم ملی در سئول تنش میان ملی پوشان بالا بگیرد و درگیری‌های درون اردویی بلای جان تیم ملی شود، هرچند که به اعتقاد برخی نزدیکان تیم ملی بخشی از ناکامی ایران برابر کره جنوبی بابت حاشیه‌های به وجود آمده در اردوی قبل از این بازی بود.
البته در این میان سوء مدیریت در کادر سرپرستی و کادر فنی تیم ملی نیز به شدت احساس شد، به این دلیل که آن‌ها نتوانستند این موضوعات را به درستی مدیریت کنند، به همین خاطر این موضوع سبب خشم برخی اعضای هیئت رئیسه شده، اما میرشاد ماجدی برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها پادرمیانی کردتا کادر سرپرستی و مدیریت تیم ملی دستخوش تغییر و تحول قرار نگیرد.
در کنار این اتفاقات موضوع نفوذ جریان دلالیسم و نزدیکی برخی افراد مسئله دار در کنار سرمربی تیم ملی واکنش‎های بسیار زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته و هواداران تیم ملی انتقادات تند و تیزی علیه کادر فنی تیم ملی را کلید زدند و در این میان برخی بازیکنان سابق تیم ملی نیز با تأیید تلویحی ماجرای نفوذ جریان دلالیسم پیرامون تیم ملی فضای مبهم حاکم بر اردوی تیم ملی را غبارآلودتر کردند تا همه چیز به یکباره از حالت طبیعی خارج شود و فضای بسیار پر تنشی بر مجموعه فوتبال ملی حاکم شود.
با این تفاسیر و با در نظر گرفتن اتفاقات اخیر باید دید تیم ملی فوتبال ایران با چنین شرایطی چگونه و با چه پلنی قرار است به استقبال آماده سازی رقابت‌های جام جهانی برود، البته به این شرط که در روزهای آینده اتفاق جدیدی رخ ندهد، در غیر این صورت باید منتظر چالش‌های جدیدی در این حوزه باشیم. شاید بهتر باشد مسئولان فدراسیون هرچه زودتر تکلیف سرمربی تیم ملی را قطعاً و حتماً مشخص کنند تا یک بار برای همیشه حاشیه‌ها و شایعات اطراف تیم ملی جمع و بازیکنان با اعتماد و اعتقاد بیشتری در راه موفقیت تیم ملی تلاش کنند.

برچسب‌ها