وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رشد تولید و صدور نسخه الکترونیک از سوی پزشکان و مراکز درمانی در دو ماه اخیر قابل قبول بوده و از ۵۲ درصد به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

وزیر بهداشت: صدور نسخه الکترونیک به بالای ۹۰ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین، بهرام عین‌اللهی روز سه‌شنبه در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در جمع خبرنگاران افزود: البته هنوز مشکلاتی در رابطه با قطعی اینترنت در کشور وجود دارد که جز مواردی است که مربوط به وزارت بهداشت نیست؛ در برخی استان‌ها اینترنت آنتن دهی خوبی ندارد، اگر این این موانع نباشد کار را به خوبی انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: به همین منظور ستاد ملی مقابله با کرونا با بررسی شرایط تصمیم می‌گیرد که تا دو هفته آینده این طرح به صورت کامل اجرا شود یا تا رفع مشکلات، تعویق اجرای آن تمدید شود.

عین اللهی اظهار داشت: مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری علت اصلی تعیین مهلت ستاد برای اجرای این طرح است که البته در این زمینه مشکلات بخش مربوط به وزارت بهداشت رفع شده و برای حل مشکلات زیرساختی نیز وزارت ارتباطات  و فناوری اطلاعات در حال حل این موضوع است.

وی گفت: در شهرهای کوچک امکان اجرای طرح، بسیار ساده‌تر از شهرهای بزرگی همانند تهران است و در شهرهای بزرگ به علت مشکلات زیرساخت فرصت بیشتری نیاز است.

افزایش ۱۸ درصدی مراجعان به مراکز درمانی در نوروز

وزیر بهداشت درباره خدمات درمانی در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ افزود: امسال مراجعه به مراکز درمانی سراسر کشور ۱۸ درصد افزایش داشته و حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی و اورژانس‌ها مراجعه کردند، ۵۲ هزار عمل جراحی اورژانس و ۷۹ هزار عمل جراحی معمولی نیز در این مدت انجام شد.

وی تصریح کرد: حدود ۵۴۰ هزار نفر امسال در کل کشور در ایام نوروز بستری شدند، ۱۶۰ هزار بیمار ترومایی در تصادف و حوادث داشتیم، همچنین با توجه به مسافرت مسافران در ایام تعطیلات نوروزی، در هتل ها و رستوارن ها ۶۰۰ هزار بازدید از مراکز بهداشتی صورت گرفت.

عین الهی ادامه داد: فعالیت اورژانس در ایام تعطیلات نوروزی امسال قابل توجه بود و ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی حدود ۱۹ درصد افزایش یافت که ماموریت تکنسین های اورژانس ۲۶۸ هزار مورد بود که ۴۷ هزار مورد ترافیکی و ۲۲۰ هزار غیرترافیکی بود و ۱۹۶ ماموریت هم با بالگرد در مناطق سخت گذر بود، یک هزار و ۴۳۷ احیا برای بیماران انجام شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها