قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه شنبه دوازدهم آوریل ۲۰۲۲ (بیست و سوم فروردین ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱) + عکس

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا عکس اصلی خود را به ادامه مبارزه انتخاباتی امانوئل ماکرون و مارین لوپن در راه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اختصاص داده است. این روزنامه می گوید با اینکه ماکرون دور اول انتخابات را با اختلاف کمی نسبت به لوپن با رای بیشتری پشت سر گذاشت، اما استراتژی لوپن برای فشار بیشتر بر او به خاطر افزایش قیمت ها و افزایش تورم در فرانسه در رزوهای باقی مانده تا برزگاری دور دوم، می تواند نظر رای دهندگان در تاریخ ۲۴ آوریل را به سمت او برگرداند تا لوپن در نهایت پیروز انتخابات شود.

تایمز آو ایندیا

روزنامه تایمز آو ایندیا چاپ هند در گزارشی به مذاکره تلفنی طولانی مدت نارندرا مودی نخست وزیر هند با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا می پردازد و می گوید بیشتر زمان این مذاکره، در مورد اوکراین و درخواست بایدن از مودی برای سخت گیری بیشتر هند بر روسیه و ولادیمیر پوتین بوده است. این روزنامه همچنین از مکالمه دوستانه مودی با نخست وزیر جدید پاکستان یعنی شهباز شریف نیز سخن به میان آورده که هر دو از عزم بالای خود برای صلح و حل اختلافات در خصوص منطقه کشمیر صحبت به میان آورده اند.

نشنال پست

روزنامه نشنال پست چاپ کانادا عکس اصلی خود را به شهر ماریوپل در اوکراین اختصاص داده و آخرین مقاومت های این شهر در مقابل ارتش روسیه را بازتاب داده است. این روزنامه همچنین از ارسال خودروهای زرهی کانادا به اوکراین خبر می دهد. نشنال پست همچنین در گزارشی به انتقاد گسترده مترجمان افغان ارتش کانادا در زمان جنگ افغانستان که به کانادا آمده اند پرداخته که از مسئولان کانادایی خواسته اند بر قول خود ایستاده و خانواده های آنان را از افغانستان خارج کنند.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی، در گزارشی به کاهش محدودیت ها در این شهر بعد از دو هفته سخت گیری های بسیار شدید و قرطنیه کامل این شهر بزرگ به خاطر گستردگی مجدد تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ خبر می دهد. این روزنامه می گوید ۷۵۰۰ مرکز و بخش شهری در شانگهای که دردو هفته گذشته ابتلای صفر به کرونا را ثبت کرده اند بازگشایی شده است. دولت چین مراکز مختلف را به سه سطح مختلف در خصوص میزان خطرپذیری عفونت به این بیماری تقسیم کرده است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی به بحران اقتصادی گسترده در اوکراین به خاطر حمله روسیه به این کشور پرداخته است. این روزنامه می گوید اوکراین درخواست کمک اضطراری از کشورهای غربی داشته چون بخش های واردات و صادرات و صنعتی این کشور نابوده شده و هر ماه دچار ضرر ۷ میلیارد دلاری است. این روزنامه همچنین کاهش سخت گیری های چین در حوزه شرکت های فناوری غربی را بازتاب داده و در مقاله دیگر مربوط به این کشور، تلاش چینی ها برای خرید جزایر در مناطق مختلف جهان را زیر ذره بین برده است.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی به بالا گرفتن اختلافات در حزب لیبرال دموکراتیک ژاپن خبر می دهد که می تواند منجر به از دست رفتن احتمالی جایگاه یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه کنونی و شینزو آبه نخست وزیر سابق این کشور گردد. این روزنامه همچنین در گزارشی معتقد است تحریم کردن روسیه توسط ژاپن که تنها کشور ناحیه شرق و جنوب شرق آسیا است که این کار را انجام داده است، منجر به وجود آمدن فشار مضاعف بر این کشور خواهد شد.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی آمار صادرات تجهیزات و ادوات نظامی این رژیم به دیگر کشورها در سال ۲۰۲۱ را بیشترین میزان در ۲۰ سال گذشته لقب داده است. رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱، یازده میلیارد و دویست میلیون دلار صادرات تجهیزات نظامی داشته که ۷ درصد آن متعلق به کشورهای عربی می باشد که روابط خود را با این رژیم عادی کرده اند. این روزنامه همچنین رونمایی از قطعه تاریخی متعلق به امپراطوری روم شرقی ۳۰ سال بعد از کشف آن را بازتاب داده که از کلیسایی نابود شده به دست ارتش ساسانیان در حمله به روم شرقی در حدود ۱۴۰۰ سال پیش باقی مانده است.

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه در گزارشی حرکت جالب توجه امانوئل ماکرون رئیس جمهور کنونی این کشور در راه مبارزه انتخاباتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را بازتاب داده است. تنها ساعاتی بعد از اعلام نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و راهیابی امانوئل ماکرون و مارین لوپن به دور دوم این انتخابات که دوازده روز دیگر برگزار خواهد شد، امانوئل ماکرون در سفری جسورانه به شمال فرانسه رفت جایی که معمولا مردم این مناطق اندیشه های چپ گرایانه داشته و در این انتخابات نیز بیشتر رای خود را به لوپن داده اند.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین در گزارشی به تاکید شی جینپینگ رهبر این کشور در خصوص لزوم نگهداری از بذرهای کشاورزی استراتژیک داخلی چین در این کشور که امنیت غذایی آن ها را تامین می کند می پردازد. این روزنامه همچنین انتخاب شهباز شریف نخست وزیر جدید پاکستان را نیز بازتاب داده و صحبت های او در خصوص توسعه هر چه بیشتر دالان اقتصادی پاکستان و چین موسوم به CPEC را مهم ارزیابی کرده است.

کُمِرسانت

روزنامه کمرسانت چاپ روسیه در گزارشی به تصویب قانون جدیدی در مجلس دومای این کشور برای حل و فصل معضل پایان فعالیت شرکت های خارجی در روسیه پرداخته است. قانونی که به روسیه اختیار در خصوص ضبط و توقیف اموال این شرکت ها را می دهد. این روزنامه همچنین صحبت های اخیر مسئولان پنتاگون در خصوص ارسال تجهیزات نظامی دوربرد به اوکراین را بازتاب داده و همچنین می گوید تنها یک درصد از ظرفیت بزرگترین مرکز ذخیره گاز در آلمان باقی مانده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها