حسن کلامی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کوزوو» مطرح کرد که همه افراد جامعه نمی‌توانند ۴۵ هزار تومان پول بلیت سینما پرداخت کنند، به خصوص مخاطبانی که به‌صورت خانوادگی می‌خواهند به سینما بروند.

کلامی: هر کسی با بلیت ۴۵ هزار تومانی به سینما نمی‌رود!

به گزارش قدس آنلاین، حسن کلامی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کوزوو» به کارگردانی میثم هاشمی‌طبا، درباره برنامه‌ریزی برای اکران این فیلم توضیح داد: واقعیت این است که در شرایط فعلی تصمیم‌گیری در این زمینه در دست ما نیست. تعیین زمان اکران فیلم‌ها در حال حاضر بستگی به شرایط پخش و وضعیت فعالیت سینماها دارد. با این تعداد فیلم خوب و بدی که در صف اکران منتظر مانده‌اند، دیگر نمی‌توان مستقلاً درباره اکران یک فیلم تصمیم‌گیری کرد.

وی با اشاره به شرایط اکران فیلم‌هایی که در حال حاضر روی پرده سینماها هستند تأکید کرد: مگر ما فیلم قوی‌تر از فیلم «روز صفر» می‌توانیم داشته باشیم اما همین فیلم هم دو سال در انتظار اکران ماند. باقی فیلم‌ها هم چنین شرایطی را دارند.

کلامی ادامه داد: ما علاقه‌مندیم «کوزوو» در عید فطر اکران شود اما با توجه به شرایط، اینکه علاقه‌مندی ما چیست، چندان ملاک نیست. ملاک این است که سینماداران و شورای صنفی در هر مقطعی چه فیلمی را اکران می‌کنند و چه فیلم‌هایی را اکران نمی‌کنند.

این تهیه‌کننده سینما درباره فروش کم‌رمق فیلم‌های اکران نوروزی و نارضایتی سینماداران از وضعیت گیشه هم گفت: بالاخره مخاطبی که تا پیش از این به‌صورت مستمر سینما می‌رفت و فیلم می‌دید، در بحران کرونا برای دو سال به سینما نرفت و همزمان هزار و یک اتفاق تلخ را در اطراف خود تجربه کرد. جامعه ما هنوز از این شرایط بیرون نیامده است. روز به روز هم شاهد هستیم که همین وضعیت ادامه دارد.

وی با اشاره به تأثیر شرایط اقتصادی بر کاهش اقبال مخاطبان به سینما افزود: آنقدر فشار اقتصادی روی مردم وجود دارد که کمتر فرصت می‌کنند به سینما بروند. شرایط سینماها هنوز به شرایط عادی قبل از کرونا بازنگشته، چرا که زندگی‌مان هنوز به شرایط قبل بازنگشته است. با شرایطی هم که شاهد هستیم بعید می‌دانم در آینده نزدیک هم اتفاق ویژه‌ای را شاهد باشیم.

کلامی در ادامه با انتقاد از افزایش قیمت بلیت سینماها گفت: زمانی ۵۰۰ هزار نفر به تماشای یک فیلم می‌رفتند و فروش آن به ۱۵ میلیارد تومان می‌رسید اما در حال حاضر تعداد تماشاگران یک فیلم با فروش ۱۵ میلیاردی، نصف این آمار هم نیست! ما ارقام را دست‌کاری کرده‌ایم و فروش فیلم‌ها به ظاهر بالا رفته اما واقعیت این است که تعداد مخاطبان ما در حال ریزش است. همه افراد جامعه که نمی‌توانند ۴۵ هزار تومان پول بلیت سینما پرداخت کنند، به خصوص مخاطبانی که به‌صورت خانوادگی می‌خواهند به سینما بروند و طبیعتاً در کنار آن هزینه خورد و خوراک هم دارند.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این پرسش که با توجه به وضعیت نابه‌سامان اکران سینما و تراکم بالای فیلم‌های اکران‌نشده چگونه است که تولید آثار جدید همچنان ادامه دارد، بیان کرد: دلیلش این است که در سینمای ایران، سود در تولید است نه در اکران و نمایش! شما همین الان یک فیلم تولید کنید، در فرآیند تولید آن به سود می‌رسید اما اگر بخواهید آن را راهی نوبت اکران و انتظار برای فروش در گیشه کنید، ضرر می‌کنید. به همین دلیل همه به دنبال تولید فیلم هستند و کاری ندارند که بعدها قرار است چه اتفاقی برای آن رخ دهد. تهیه‌کننده که با پول خودش فیلم نمی‌سازد! در شرایط فعلی هم هزینه تولید یک فیلم در حد ۱۰ میلیارد تومان می‌شود و غیر از نهادهای دولتی بعید می‌دانم کسی برای تولید فیلم جدید ریسک کند!

منبع: مهر

برچسب‌ها