۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 794750

خودروهای نظامی ارتش همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و روز نیروی زمینی در میدان ۱۵ خرداد مشهد رژه رفتند.

خودروهای نظامی ارتش در مشهد رژه رفتند

به گزارش قدس آنلاین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور روز دوشنبه در این مراسم گفت: ۲۹ فروردین روز عید ارتشی است که متعلق به نظام و مردم است.

امیر سرتیپ رضا آذریان افزود: روزی که امام با شرایط سختی که در سال ۱۳۵۸ برای کشور رقم خورده بود پیام تاریخی مهم خود را صادر و این روز را به نام روز ارتش نام گذاری کردند.

وی ادامه داد: امام(ره) فرمودند ارتش محترم در ۲۹ فروردین با ساز و برگ نظامی در میادین بزرگ و اصلی شهرها به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کنند و مردم هم از ارتش حمایت کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور گفت: ارتش در به ثمر رسیدن انقلاب نقش آفرینی مهمی کرد و در مبارزه با ضدانقلاب و گروهک‌های تجزیه طلب محکم ایستاد و در اوایل انقلاب در مدت کوتاهی به غائله جدایی طلبان پایان داد و در دفاع مقدس در کنار سایر نیروهای مسلح و مردم اثرگذاری موثری داشت.

آذریان افزود: ارتش، بعد از دفاع مقدس هم با شعار "ما می‌توانیم" توانست در جایگاه بالای نظامی بایستد و امروز در هیچ زمینه ای به کشورهای دیگر وابستگی ندارد و به خودکفایی کامل رسیده است و در رزمایش های مجزا و مشترک این توان و اقتدار را نشان داده و مرزبان کشور است.

وی با بیان این که در منطقه شمال شرق جانانه از مرز حفاظت می‌کنیم ادامه داد: ارتش، امروز از پیشرفته ترین تجهیزات بومی برخوردار است و اشراف کاملی بر تحولات اطراف مرزها دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور گفت: امروز نیروی زمینی، نیرویی سنتی نیست بلکه نیروی زمینی ما نیرویی واکنش سریع، متحرک و هجومی است.
آذریان افزود: همه نیروهای مسلح، مردمی و در کنار مردم هستند و در حوادث مختلف طبیعی این امر را نشان داده اند و به یاری مردم شتافته اند و تحت امر رهبری و تدابیر ولی امر در مقابله با تهدیدات در آمادگی کامل هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جهاد تبیین گفت: اگر همه ما به جهاد تبیین بپردازیم و گذشته کشور را به کسانی که آن دوران را ندیدند بگوییم در مقابل تهاجم دشمن موفق خواهیم بود و در نیروهای مسلح هم جهاد تبیین شروع شده است.

پس از پیروزی انقلاب، در شرایطی که دشمنان قسم خورده انقلاب و به تبعیت از آنان جیره‌خواران ناآگاه داخلی شان  نغمه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساس‌ترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهاد و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب کرد و در پیامی تاریخی در ۲۹ فروردین سال ۵۸ خطاب به ملت، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت وحدت، انسجام و یکپارچگی ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر و روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نام‌گذاری کردند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها