استاندار خراسان رضوی گفت: هویت دینی و مردمی ارتش باوجود تلاش‌ها برای وابسته کردن این نیرو موجب پیوستنش به انقلاب شد.

کشف احتکار ۸۵ تن مواد غذایی در مشهد

متأسفانه عده‌ای سودجو در بازه‌های زمانی که می‌دانند مردم برای خرید مایحتاج خود راهی بازار می‌شوند، برای کسب درآمدهای نامشروع از این راه کیسه می‌دوزند. یکی از این ایام خاص ماه مبارک رمضان است که عده‌ای هر چند اندک به جای گسترش مهربانی در میان مردم، کالاهایی نظیر شکر، خرما، برنج و... را که ماه‌ها پیش با روش‌های خاص از چرخه توزیع خارج کرده‌اند همزمان با کمبود ایجاد شده راهی بازار می‌کنند تا به منافع مادی خود دست پیدا کنند.

دپوی مشکوک مواد غذایی در سردخانه
بر همین اساس مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی برای شناسایی سودجویان این حوزه و در این ایام خاص برنامه‌ریزی ویژه‌ای در دستور کار خود دارند. در یکی از این اقدام‌ها و به واسطه فعال شدن منابع اطلاعاتی در سطح بازار که مستندات آن روی میز مأموران پلیس قرار گرفت، دپوی مشکوک محموله عظیم مواد غذایی توسط فردی در یک سردخانه در حاشیه شهر مشهد بود.
وقتی ماجرا به اطلاع سرهنگ حسین جوانبخت، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی رسید این فرضیه مطرح شد که عامل این اقدام قصد دارد محموله عظیم مواد خوراکی که براساس اطلاعات اولیه شامل خرما، خامه، پنیر و... بود را در فرصتی مناسب راهی بازار کند و نقشه سودجویانه‌ای را رقم بزند.
در ادامه دستور اعزام فوری یک تیم از مأموران این پلیس تخصصی به جاده قوچان صادر شد. با حضور مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی در محل و بررسی دیگر زوایای مخفی ماجرا مشخص شد محموله عظیم دپوشده در سردخانه، ماه‌ها پیش به محل منتقل و هیچ نوع خروج و توزیعی در بازار نداشته و هدف از این اقدام احتکار کالاست.
پس از بررسی میدانی و نامحسوس تیم پلیسی نتیجه کار به صورت تلفنی به رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی گزارش داده شده و هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی برای ورود به سردخانه انجام شد. آخرین مرحله از برخورد با این اقدام سودجویانه هم آغاز شد اما پیش از آن از کارشناسان جهاد کشاورزی مشهد درخواست شد برای اعلام نظر در این زمینه در محل حضور پیدا کنند.
وقتی مأموران وارد سردخانه شدند حجم عظیمی از مواد غذایی نظیر خرما، پنیر، خامه و چند تن میوه که در محل دپو شده بود را مشاهده کردند. وقتی مدارک ورود محموله به سردخانه مورد بررسی قرار گرفت شک مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به یقین تبدیل شد و مهر تأییدی بر بررسی اولیه و میدانی مأموران زد که عدم خروج محموله مذکور از سردخانه را یکی از دلایل احتکار و اقدام سودجویانه می‌دانستند.

کشف محموله و پلمب سردخانه 
کار به اینجا که رسید کارشناسان جهاد کشاورزی مشهد حجم دقیق محموله احتکار شده در سردخانه مذکور را مشخص کردند و معلوم شد بیش از ۳۸ تن خرما، بیش از ۴۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم خامه، بیش از ۲ و نیم تن پنیر و حدود ۲ و نیم تن انبه در سردخانه نگهداری می‌شود.
در حالی که عامل این اقدام سودجویانه شناسایی شده بود پس از انتقال به مقر پلیس مورد تحقیق قرار گرفت و همراه پرونده‌ای با عنوان اخلال در نظام توزیع و احتکار کالا راهی دادسرا شد. 
با اقدام به موقع مأموران پلیس دست این فرد سودجو که قرار بود در ماه مبارک رمضان با گران‌فروشی طراحی شده چند برابر سود نامشروع کسب کند رو و حالا به جای کسب منافع مادی نامشروع باید طعم زندان را بچشد.
همچنین با دستور مقام قضایی سردخانه پلمب شد تا محموله کشف شده تعیین تکلیف شود.

برچسب‌ها